بازی

سونی در سال ۲۰۲۰ بزرگترین مشتری اکتیویژن بلیزارد بوده است

سونی در سال ۲۰۲۰ بزرگترین مشتری اکتیویژن بلیزارد بوده است

اکتیویژن بلیزارد در پرونده خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ فاش کرد که سونی بزرگترین مشتری آن از نظر درآمد برای سال ۲۰۲۰ بوده است.

همانطور که «دنیل احمد»، تحلیل‌گر ارشد Niko Partners در توییتر اشاره می‌کند، مایکروسافت در این زمینه رتبه چهارم را کسب کرده است. در مجموع، سونی ۱۷ درصد از کل درآمد خالص اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده که مبلغ دقیق آن حدود ۱.۳۷ میلیارد دلار است.

مطلب پیشنهادی:باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟توبی، اندرو، تام یا یک چهره کاملاً جدید؟
باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟

اکتیویژن

پس از آن اپل با ۱۵ درصد، گوگل با ۱۴ درصد و مایکروسافت با ۱۱ درصد قرار دارند. با این حال، سهم سونی سال گذشته با کاهش مواجه شده و به ۱۵ درصد رسیده است، در حالی که اپل و گوگل هر کدام ۱۷ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده که مایکروسافت در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را در قراردادی به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کند که انتظار می‌رود در تابستان سال آینده معامله بین این دو نهایی شود. با این وجود، بسیاری از فرنچایزهای این ناشر بزرگ از جمله Call of Duty و Overwatch زیر چتر ایکس باکس قرار خواهند گرفت.

با این وجود، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس تاکنون چندین بار تاکید کرده که مایکروسافت قصد ندارد Call of Duty را در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد به یک عنوان انحصاری تبدیل کند و بازی‌های آینده آن همچنان روی پلی استیشن نیز منتشر خواهد شد. در ادامه این کشمکش‌ها، جیم رایان، رئیس سونی صحبت‌های اسپنسر را «ناکافی» خوانده بود.

مطلب پیشنهادی:ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTAو پیروزی سونی پس از سال‌ها
ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTA


بتلفیلد موبایل می‌تونه رقیب خوبی برای کال آف دیوتی موبایل باشه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا