رمز ارز

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت سولانا (هفته اول بهمن)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون شاهد بهبود قابل‌توجهی بوده است. طی سه هفته گذشته، قیمت این رمزارز ۱۶۲ درصد افزایش یافت و به قیمت فعلی در ۲۵٫۲ دلار رسید. علاوه بر این، رشد مداوم در حجم معاملات و در این بین، اصلاحات جزئی، نشان‌دهنده رشد پایدار قیمت سولانا است.
در این میان، یک نکته قابل‌توجه در مورد سولانا، شکل‌گیری یک الگوی کف گرد (rounding bottom) در نمودار آن است. بر اساس تحلیل تکنیکال، تحت تأثیر این الگو، قیمت سولانا می‌تواند به رشد مداوم خود ادامه دهد و تا ۳۸٫۶ دلار افزایش یابد (رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سطوح فعلی).
تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت سولانا (هفته اول بهمن)
در زمان نگارش این خبر، سولانا در محدوده قیمتی ۲۵٫۲ دلار معامله می‌شود و در تلاش برای عبور از منطقه مقاومتی ۲۷ تا ۲۷٫۵ دلار است. در نمودار روزانه سولانا، یک کندل از نوع Doji در مقاومت مذکور مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده عدم اطمینان در بین فعالان بازار است.
بنابراین، اگر فشار فروش ادامه پیدا کند، قیمت سولانا ممکن است شاهد یک اصلاح جزئی برای شروع دوباره حرکت صعودی باشد. این کاهش بالقوه می‌تواند قیمت سولانا را تا ۲۰ درصد کاهش دهد و به مرز ۲۰ دلار بازگرداند.
در مقابل، بسته شدن کندل روزانه بالای ۲۷٫۵ دلار، می‌تواند به ازسرگیری رالی قبلی کمک کند. در این میان و علی‌رغم اصلاحات اخیر قیمت، شاخص MACD و خط سیگنال از ایجاد یک تقاطع نزولی جلوگیری کرده و همچنان رو به بالا حرکت می‌کنند. رشد ثابت این شاخص، نشان‌دهنده رشد پایدار قیمت سولانا است.
از طرفی، قیمت سولانا به طور مداوم به باند بالایی اندیکاتور بولینگر باندز (Bollinger bands) برخورد می‌کند که نشان‌دهنده خرید تهاجمی در بازار است که نیاز به کمی آرام شدن دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا