رمز ارز

چرا حذف از بایننس به نفع استیبل‌کوین USDC است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جرمی آلیر، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت Circle، ناشر استیبل کوین USDC در یک پست توییتری گفته که تصمیم اخیر بایننس برای ادغام استیبل کوین‌های دلار، یک اتفاق خوب برای USDC است. آلیر می‌گوید:

این حرکت منجر به تغییر تدریجی سهام خالص از تتر به BUSD و USDC خواهد شد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

روز گذشته، بایننس اعلام کرد که پشتیبانی معاملاتی از USDC و چند استیبل کوین دیگر را پس از ۲۹ سپتامبر متوقف کرده و آن‌ها را با تبدیل خودکار (Auto-convert) با BUSD تلفیق می‌کند. کاربران می‌توانند موجودی‌های خود را به ارزش اسمی‌شان از این موجودی تلفیقی، برداشت کنند.
برخی کاربران معتقد هستند که با تبدیل خودکار، امکان واریز و برداشت USDC به شکل یکپارچه در بایننس وجود خواهد داشت. قبل از این تغییر، لازم بود که ابتدا USDC به BUSD یا USDT تبدیل شده و سپس از آن برای معاملات لوریج استفاده شود. به اعتقاد این کاربران، پس از این تغییر، نقدینگی کلی USDC افزایش می‌یابد.
با این حال، برخی دیگر معتقد هستند که مکانیسم تبدیل خودکار، به‌طور بالقوه می‌تواند منجر به بازخرید بیشتر USDC برای تولید BUSD بیشتر شود. به گفته Nansen، حجم USDC موجود در بایننس از ۲٫۵ میلیارد در جولای به کمتر از یک میلیارد کاهش یافته است. در همین حال، این صرافی حدود پنج میلیارد USDT دارد.
مطابق داده‌های Dune Analytics، استیبل کوین USDC اکنون با در دست داشتن ۳۳٫۵ درصد از تراکنش‌های بازار استیبل کوین‌ها، دومین ارز دیجیتال محبوب در این دسته در جهان است. تتر نیز در حال حاضر پرکاربردترین استیبل کوین با سهم بازار ۵۰٫۳ درصد است. BUSD نیز با ۱۵٫۱ درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار دارد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا