بازی

با حالت Energy Saver ایکس‌ باکس می‌توان ۶۰ پوند در سال صرفه‌جویی کرد

با حالت Energy Saver ایکس‌ باکس می‌توان ۶۰ پوند در سال صرفه‌جویی کرد

بازیکنان بریتانیایی که تصمیم می‌گیرند کنسول ایکس‌ باکس خود را در حالت صرفه‌جویی انرژی (Energy Saver) روشن کنند، می‌توانند سالانه ۶۰ پوند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

سایت The Verge خاطرنشان کرده که اگر کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس روی حالت Instant-On تنظیم شود – که کنسول را در وضعیت تعلیق نگه می‌دارد و با روشن شدن، بسیار سریع بوت می‌شود – ۱۳ وات انرژی مصرف می‌کند.

با این حال، اگر کنسول روی حالت صرفه جویی در انرژی تنظیم شده باشد، در عوض ۰.۵ وات انرژی مصرف می‌کند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Tale of Bistunتراژدی عشق و زندگی
بررسی بازی The Tale of Bistun

بر اساس سقف قیمتی ۵۲ پوند در هر کیلووات ساعت بریتانیا، این بدان معناست که هزینه باقی ماندن ایکس‌ باکس سری ایکس در حالت آماده به کار Instant-On حدود ۵۹.۱۶ پوند در سال خواهد بود، در حالی که هزینه حالت صرفه‌جویی انرژی Energy Saver حدود ۲.۴۰ پوند در سال خواهد بود.

محاسبات اولیه توسط الکس هرن، سردبیر بخش فناوری گاردین در توییتر ارائه شده که اظهار داشته سری ایکس در حالت آماده به کار که روی Instant-On تنظیم شده، سالانه ۱۳۲ پوند هزینه دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد این محاسبه بر اساس مصرف انرژی کنسول در زمان عرضه بوده که چند هفته بعد از آن، با به‌روزرسانی فریم‌ور بهبود یافت. طبق گفته The Verge، پس از این به‌روزرسانی، هزینه سالانه Instant-On به ۶۰ پوند در سال نزدیک شد.

ایکس باکس

در مارس ۲۰۲۲، مایکروسافت Energy Saver را گزینه پیش‌فرض در تمام کنسول‌های جدید ایکس‌ باکس قرار داد، اما تمام سیستم‌هایی که قبل از آن خریداری شده‌اند به‌طور پیش‌فرض روی Instant-On تنظیم شده بودند و باید به‌صورت دستی تغییر داده شوند.

همچنین به بازیکنان اجازه شد تا به‌روزرسانی‌ها را در حالت صرفه‌جویی انرژی دانلود کنند، چیزی که تا آن زمان فقط از طریق Instant-On امکان‌پذیر بود. در ماه جولای، اعضای Xbox Insider همچنین اشاره کردند که آخرین به‌روزرسانی سیستمی که در حال آزمایش آن بودند، باعث شده کنسول سریع‌تر بوت شود.

انیمیشن بوت کنسول از ۹ ثانیه به ۴ ثانیه تقلیل یافته و به بازیکنانی که از حالت صرفه‌جویی در انرژی استفاده می‌کنند این امکان داده شده تا سریع‌تر به داشبورد خود برسند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


چطور بازی‌های پلی استیشن را ارزان‌تر بخریم؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا