بازی

ساخت بازی‌های بزرگ توسط یک استودیو دیگر ممکن نیست

ساخت بازی‌های بزرگ توسط یک استودیو دیگر ممکن نیست

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس، اعلام کرد که دیگر نباید از یک استودیو انتظار داشته باشیم که بازی‌های کلان بودجه رو به تنهایی توسعه دهند.

مت بوتی با حضور در رویداد PAX West 2022 در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرده بود. از بوتی درباره تاثیر پاندمی ویروس کرونا روی تاخیر بازی‌ها در چند سال گذشته سوال پرسیده شد. بوتی موافق است که این موضوع تاثیر بسیار زیادی داشته، ولی جنبه‌های مهم دیگری نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. 

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید

نحوه ساخت بازی‌ها در حال تکامل است. ایده یک تیم واحد زیر یک سقف واقعا دیگر به اندازه قبل ممکن نیست. یک مثال استفاده می‌کنم تیم سازنده Perfect Dark در سانتا مونیکا، استودیو The Initiative است. اما به تازگی وارد یک همکاری بزرگ با کریستال داینامیکس شدیم که گمان می‌شد مشکلی وجود دارد. اما کاملا برعکس است.

این تیم کارکشته در Crystal Dynamics در دسترس قرار گرفت، یک تیم بزرگ AAA با بیش از 100 عضو. معلوم است که ما می‌خواهیم با آن‌ها کار کنیم، به خصوص که آن‌ها قبلا سابقه چنین عنوانی را دارد.

بازی انحصاری ایکس باکس

Perfect Dark تنها بازی انحصاری مایکروسافت نیست که به این صورت ساخته شده و این موضوع برای Age of Empires 4 و حتی Flight Simulator نیز صدف می‌کند. از این رو نقش استودیوهای کوچک‌تری مثل Certain Affinity، آیرون گلگسی و Blackbird در توسعه بازی‌های فرست پارتی ایکس باکس بسیار مهم است.

هر چند که این امر پیچیدگی‌هایی را نیز اضافه می‌کند و اگر یکی از استودیوها مشکل داشته باشد، تاثیر زیادی روی برنامه می‌گذارد. از این رو روزهایی که می‌توانید به نوعی بروید و همه تیم را در کافه‌تریا جمع کنید، تمام شده است.

مطلب پیشنهادی:بهترین اتومبیل‌های Forza Horizon 5 برای دریفتدریفت و تکنیک
بهترین اتومبیل‌های Forza Horizon 5 برای دریفت


چطور بازی‌های پلی استیشن را ارزان‌تر بخریم؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا