رمز ارز

احتمال افت قیمت اتریوم بعد از به‌روزرسانی چقدر است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم پس از صعود تقریبا 90 درصدی نسبت به پایین‌ترین سطح خود در حدود 880 دلار در ماه ژوئن، از خطر نزول در ماه سپتامبر هم مصون نیست.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، بیشتر حرکت صعودی این ارز دیجیتال به Merge نسبت داده می‌شود، ارتقای فنی که اتریوم را به پروتکل اثبات سهام (PoS) تبدیل کرده و برای 15 سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

اما علی‌رغم ثبت سودهای چشمگیر بین ژوئن و سپتامبر، اتریوم همچنان تقریباً 70 درصد پایین‌تر از رکورد 4950 دلاری خود از نوامبر 2021 معامله می‌شود. بنابراین، گزینه افت بیشتر قیمت آن همچنان روی میز باقی است.

نمودار قیمت هفتگی ETH/USD.

در اینجا سه ​​شاخص وجود دارد که نشان می‌دهد چرا احتمال نزول بیشتر اتریوم وجود دارد:

فروش بر اساس اخبار مربوط به Merge

بر اساس داده‌های Deribit که توسط Glassnode گردآوری شده، معامله‌گران اتریوم پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن از سطح فعلی 1540 دلار به 2200 دلار برسد. برخی حتی هدف قیمتی آن را 5000 دلار پیش‌بینی می‌کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد پس از Merge، تقاضا برای حمایت از نزول در میان معامله‌گران وجود داشته باشد که با معیار  OIVSنشان داده شده است. OIVS نوسانات ضمنی قیمت و گزینه‌های پیش رو را برای تاریخ انقضای خاص نشان می‌دهد. تحلیلگران Glassnode با استناد به نمودار OIVS بر این باورند که پس از Merge، معامله‌گران احتمالا گزینه فروش را جدی گرفته و بر مبنای آن اقدام خواهند کرد.

تصمیمات انقباضی فدرال رزرو

نشانه‌های فروش بیشتر اتریوم ناشی از قرار گرفتن آن در معرض رویدادهای کلان اقتصادی، عمدتاً بر اساس انقباض قیمتی اعمال شده توسط فدرال رزرو است.

هفته گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تعهد بانک مرکزی به مهار تورم را تکرار کرد و خاطرنشان کرد باید تا زمانی که این کار انجام شود، به آن ادامه داد. به عبارت دیگر، پاول و همکارانش احتمالاً در نشست سیاست‌گذاری بعدی خود در سپتامبر، نرخ بهره را 0.5 تا 0.75 درصد افزایش خواهند داد.

با توجه به همبستگی مثبت رو به رشد بین بخش رمزارزها و شاخص‌های سنتی، افزایش نرخ اخیر خبر بدی برای جفت ارز ETH/USD بوده است. احتمال کاهش قیمت اتریوم در کنار دارایی‌های پرریسک‌تر زیاد است، به خصوص اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره دیگری را در برنامه داشته باشد.

تشکیل الگوی پرچم نزولی

از منظر تکنیکال، اتریوم شاهد تشکیل الگوی پرچم نزولی در نمودار هفتگی خود است. این الگوها زمانی ظاهر می‌شوند که قیمت در داخل یک کانال صعودی پس از یک حرکت قوی رو به پایین تثبیت شود. الگوی پرچم نزولی پس از خروج قیمت از کانال به سمت نزول رفته و به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، قیمت به اندازه طول روند نزولی قبلی (میله پرچم) کاهش می‌یابد.

اتریوم نیز خط روند پایین الگویی پرچم را به عنوان خط حمایت این هفته آزمایش کرد. از اینجا، اتریوم می‌تواند برای آزمایش مجدد خط روند بالای پرچم (2500 دلار) به عنوان مقاومت یا شکستن زیر خط روند پایین‌تر برای ادامه روند نزولی غالب خود، حرکت کند.

با توجه به عواملی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، جفت ارز ETH/USD خطر ورود به مرحله شکست پرچم نزولی در سپتامبر را دارد، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

نمودار قیمت هفتگی ETH/USD با الگوی پرچم نزولی.

بنابراین، هدف الگوی پرچم نزولی احتمالا نزدیک به 540 دلار در سال 2022 خواهد بود که تقریباً 65 درصد از قیمت امروز پایین‌تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا