رمز ارز

خالق اتریوم نگران امنیت بیت کوین!

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، در اظهارات جدید خود در مورد پایداری و امنیت بلندمدت بیت کوین، ابراز نگرانی کرده است.
طبق گزارش‌ها، بوترین نگران است که کارمزد شبکه بیت کوین به تنهایی انگیزه کافی برای ماینرها برای محافظت از این شبکه نباشد. به گفته خالق اتریوم، در بلندمدت، امنیت بیت کوین به طور کامل از کارمزدها ناشی می‌شود و به نظر می‌رسد که بیت کوین در بدست آوردن سطح درآمد مورد نیاز برای ایمن‌سازی سیستم خود چندان موفق نبوده است. بوترین می‌گوید: «کارمزد بیت کوین حدود ۳۰۰ هزار دلار در روز است و در طول پنج سال گذشته رشد چندانی نداشته است.»
علاوه بر این، بوترین ادعا می‌کند که فرآیند اجماع اثبات کار (PoW) دارای آسیب‌پذیری است که ممکن است امنیت داده‌های کاربران را به خطر بیندازد. به گفته او، اثبات کار در ازای هر دلاری که برای کارمزد تراکنش خرج می‌شود، محافظت بسیار کمتری نسبت به اثبات سهام (PoS) ارائه می‌دهد.
در همین راستا، بوترین تخمین می‌زند که در آینده‌ای فرضی، زمانی که ارزش بازار بیت کوین به حدود ۵ تریلیون دلار برسد، تمام آنچه برای حمله موفقیت‌آمیز به سیستم مورد نیاز است، ۵ میلیارد دلار بیت کوین خواهد بود. به گفته بوترین، این واقعیت که ماکسیمالیست‌ها و ماینرهای بیت کوین حتی حاضر نیستند به جابجایی به شبکه اثبات سهام فکر کنند، وضعیت را حتی ناامن‌تر می‌کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع فاین بولد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا