رمز ارز

اشتباه صرافی بزرگ رمزارزی، ۱۰ میلیون دلار برایش آب خورد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی سنگاپوری Crypto.com، یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارزی در جهان، به دنبال بازیابی میلیون‌ها دلاری است که به اشتباه برای یک مشتری ارسال کرده است. طبق گزارش‌ها، این صرافی به‌جای بازپرداخت ۱۰۰ دلار به یک مشتری خود، به‌طور تصادفی و به اشتباه ۱۰٫۵ میلیون دلار برای او فرستاده است. اما این همه ماجرا نیست. اشتباه بزرگتر صرافی Crypto.com در این ماجرا، این بوده که به مدت ۷ ماه متوجه اشتباه خود نشده است.
ماجرا از این قرار است که در ماه می سال ۲۰۲۱، یکی از مشتریان ساکن ملبورن صرافی Crypto.com، درخواست بازپرداخت ۱۰۰ دلار از این صرافی کرد. با این وجود، صرافی به جای بازپرداخت ۱۰۰ دلار، ۱۰٫۵ میلیون دلار به حساب آن مشتری ارسال کرده است. ظاهراً تیم مسئول پرداخت به اشتباه یک شماره حساب را در فضای در نظر گرفته شده برای مبلغ وارد کرده است. تیم حسابرسی شرکت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ متوجه این اشتباه نشد.
و این اشتباه Crypto.com، به آن مشتری این فرصت را داد که مبلغ ارسالی را نقد کرده و آن را برای خرید یک عمارت در حومه ملبورن خرج کند. پس از کشف این اشتباه در حسابرسی ماه دسامبر سال گذشته، صرافی Crypto.com با ثبت درخواستی در دادگاه، از آن مشتری خواست تا وجوه را برگرداند. دادگاه هم با پی بردن به اینکه این مشتری از وجوه برای خرید یک عمارت استفاده کرده است، از او خواست تا ملک را بفروشد و از درآمد حاصل از فروش، وجوه را به صرافی Crypto.com بازگرداند.
البته لازم به ذکر است که علی‌رغم این اشتباه آشکار، صرافی Crypto.com با وجود زمستان فعلی رمزارزها، اخیراً رشد قابل‌توجهی داشته و توانسته مجوز فعالیت در چند کشور را دریافت کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتو بیسیک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا