رمز ارز

رونق بازار کار برای کارشناسان امنیت ارز دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش هک کاربران کریپتو در سال 2022 باعث افزایش تقاضا برای کارشناسان امنیت بلاکچین شده است.
نیل داندون، بنیانگذار شرکت استخدام در حوزه بلاکچین CryptoRecruit، می‌گوید همیشه تقاضا برای کارشناسان امنیت وجود داشته، اما از زمانی که برنامه‌های DeFi به وجود آمده‌اند، تقاضا برای کارشناسان امنیت در حوزه بلاکچین افزایش چشمگیری داشته است؛ زیرا وجود یک آسیب‌پذیری کوچک در پروتکل می‌تواند منجر به صدها میلیون دلار ضرر شود.
گزارشی از Chainalysis در اوایل این ماه نشان داد که هکرها تنها در سال جاری بیش از 2 میلیارد دلار از پروتکل‌های پل بلاکچینی به دست آورده‌اند.
در گزارش بلومبرگ در 22 آگوست، مدیر عامل سرویس وام غیرمتمرکز Morpho Labs گفت که استخدام کارشناسان امنیتی کریپتو از هزینه‌های “بهتر بودن” به هزینه‌های “الزامی” تغییر کرده است. او گفت:

به نظر من، امنیت به اندازه کافی در DeFi جدی گرفته نمی‌شود و افزایش تقاضا برای حسابرسان امنیت کریپتو، در سراسر این صنعت مشهود بوده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

با توجه به آگهی‌های شغلی در کریپتوکارنسی‌ها، شرکت‌های حسابرسی بلاکچین بیشتر به دنبال برنامه‌نویسان با تجربه با درک فناوری بلاکچین، امنیت سایبری و رمزارزی هستند.
در حالی که اکثر حقوق‌های کارشناسان امنیتی در محدوده 100 تا 250 هزار دلار قرار دارد، برخی از شرکت‌ها حتی پیشنهاد پرداخت بیش از 430 هزار دلار در سال داده‌اند. در واقع، این کارشناسان تمایل دارند حدود 20 درصد بیشتر از توسعه‌دهندگان Solidity (محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند اتریوم و سایر بلاکچین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)) درآمد کسب کنند.
از جمله مهم‌ترین آسیب‌پذیری‌هایی که در قراردادهای هوشمند وجود دارد، می‌توان به وابستگی به تایید زمانی، حملات ورود مجدد، آسیب‌پذیری اعداد تصادفی و اشتباهات املایی اشاره کرد.
گزارش بلومبرگ اشاره کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سال جاری ۲۵۷ میلیون دلار به شرکت‌های امنیت کریپتو پرداخت کرده‌اند که بر اساس داده‌ها، ۳۸.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا