بازی

جدیدترین پاورهای XPG هم اکنون در بازار ایران!

جدیدترین پاورهای XPG هم اکنون در بازار ایران!

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از برندهای پرطرفدار که به دلیل کیفیت بالا، از محبوبیت بالایی بین کاربران حرفه‌ای و گیمرها برخوردار بوده، XPG است. خبر خوب برای گیمرها این است که منبع تغذیه های (پاورهای) جدید XPG توسط آونگ به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند!

شرکت آونگ یکی از شرکت‌های پیشرو در عرضه محصولات باکیفیت و معتبر خارجی و همچنین تولید محصولات ممتاز در ایران است که به دلیل بهره‌گیری از نیروهای متخصص و ارائه خدمات گسترده، نامی شناخته شده در بازار قطعات کامپیوتر ایران به‌شمار می‌رود. 

همه می‌دانیم که پاور کامپیوتر، تأمین‌کننده انرژی مورد نیاز قطعات مختلف بود و کیفیت ساخت، قابلیت پاسخگویی به توان مازاد مورد نیاز قطعات، ابعاد کوچک و بهره‌مندی از سیستم‌های حفاظتی در مقابل اضافه جریان و شوک‌های الکتریکی از مهمترین ویژگی‌های آن است . 

محصولات پاور ساخت شرکت XPG به دلیل برخورداری از این ویژگی‌ها، در میان کاربران دنیا شناخته شده هستند و ارائه گواهینامه‌های مختلف برای این محصولات، تایید کننده این موضوع است. 

در ادامه به معرفی سه محصول ساخت شرکت XPG در زمینه دستگاه‌های پاور کامپیوتر می‌پردازیم:

XPG CYBERCORE .1

پاور XPG Cybercore با گارانتی آونگ

این دستگاه پاور دارای گواهینامه 80 پلاس پلاتینیوم است و به دلیل بهره‌گیری از خازن‌های ژاپنی با حداکثر دمای 105 درجه سانتی‌گراد و فن XPG VENTO PRO 120 PWM، از عمر مفید بالایی برخوردار است که تحت دمای 60 درجه سانتی‌گراد، تا حدود 60 هزار ساعت تخمین زده می‌شود. 

استفاده از فن PWM از برند معروف Nidec به خنک‌سازی بیشتر این پاور کمک می‌کند، همچنین مکانیزم PWM مورد استفاده در فن دستگاه، از تولید صدا و نویز اضافی جلوگیری خواهد کرد.

گواهینامه 80 پلاس پلاتینیوم که به این محصول تعلق گرفته، نشان‌دهنده بازدهی بالای 92.91% تحت 50% بارگذاری و دمای محیط 25 درجه سانتی‌گراد است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای یک پاور نشان می‌دهد.

خازن‌های تنظیم ولتاژ که صد در صد ژاپنی هستند، به دلیل مقاومت بالا تحت دمای حداکثر 105 درجه سانتی‌گراد، پایداری توان خروجی پاور را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، سیستم حفاظت و طراحی مدار DC به DC به کاهش نویز ریپل و جلوگیری از عدم تعادل توان بار کمک می‌کند. 

در ساختار این مدار، از دو چُک (سیم‌پیچ) استفاده شده است که در نهایت به اصلاح ضریب قدرت و پایدارسازی ولتاژ کمک خواهد کرد. استفاده از دو چُک باعث می‌شود که در صورت بروز مشکل برای یکی از سیم‌پیچ‌ها، سیم‌پیچ دیگر به عنوان جایگزین وارد مدار شده و از بروز شوک الکتریکی جلوگیری کند.

توان خروجی این پاور روی دو حالت 1000 وات و 1300 وات قابل تنظیم است و برای کاربردهای مختلف از جمله گیمینگ و رندرگیری که احتمالا به توان بیشتری نیاز دارند، به راحتی قابل‌استفاده است. 

پاور XPG CYBERCORE ماژولار است، یعنی اینکه همه بخش‌های داخلی منبع تغذیه را می‌توان جدا کرده و کابل‌های آن را از هم تفکیک کرد. در یک پاور کاملاً ماژولار، هیچ کابلی به صورت ثابت متصل نشده و قابل جداسازی است. 

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که کابل‌های غیرضروری را به راحتی جدا کند، مثلاً کابل‌های SATA اضافی و غیره. این کار به مدیریت کابل‌های داخلی دستگاه پاور کمک می‌کند و جریان هوای مطلوب داخل آن برقرار شده که در نهایت به خنک‌سازی قطعات داخلی و افزایش عمر مفید پاور کمک خواهد کرد.

همچنین ابعاد پاور XPG CYBERCORE کوچک است و ساختار جمع‌وجور آن باعث می‌شود که فضای کمی را داخل کیس کامپیوتر اشغال کند. ابعاد این پاور 160 ×150 ×86 میلی‌متر است که در مقایسه با سایر پاورهای موجود در بازار از سازنده‌های مختلف به مراتب اندازه کوچک‌تری دارد. 

این ویژگی امکان مدیریت کابل‌های داخلی کیس و ایجاد فضای بیشتر را برای عبور جریان هوا فراهم خواهد کرد. 

در کاربردهای طولانی مثل گیمینگ و یا کاربردهایی که بار محاسباتی و پردازشی زیادی روی پردازنده و سایر قطعات کامپیوتر است، مثل رندرگیری، وجود فضای کافی برای عبور جریان هوا و خنک‌سازی قطعات کامپیوتر بسیار مهم بوده و باعث افزایش عمر قطعات می‌شود. بنابراین ابعاد کوچک پاور یک ویژگی مهم در این شرایط است.

XPG CORE REACTOR .2

پاور XPG CORE REACTOR با گارانتی آونگ

پاور XPG CORE REACTOR یک محصول دیگر شرکت ایکس پی جی است که در بازار پاورهای کامپیوتر از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

این پاور در سه توان 850 وات، 750 وات و 650 وات در بازار جهانی عرضه شده که مدل 850 وات آن توسط شرکت آونگ در بازار ایران نیز عرضه شده و دارای گارانتی 5 ساله است! این محصول دارای گواهینامه 80 پلاس طلایی است و راندمان 90% را تحت بار 50% تضمین می‌کند.

استفاده از قطعات الکتریکی باکیفیت به خصوص خازن‌های ژاپنی به افزایش عمر مفید این محصول کمک می‌کند. ساختار این مدل پاور کامپیوتر به صورت ماژولار است، یعنی تمامی قطعات داخلی و کابل‌های آن قابل جداسازی است و می‌توان به راحتی کابل‌های بلااستفاده را از آن جدا کرده و گردش هوای داخل پاور را بهبود داد.

ابعاد این پاور 140 × 150 × 86 میلی‌متر است که در مقایسه با پاورهای ساخت سایر شرکت‌ها، کوچک‌تر بوده و می‌توان به راحتی آن را در کیس‌های مختلف با فرم فکتورهای گوناگون تعبیه کرد. 

همچنین اشغال فضای کمتری در داخل کیس باعث می‌شود که جریان هوا داخل کیس بهتر شده و فن‌های کیس و فن سایر قطعات بتوانند به راحتی قطعات داخلی کیس کامپیوتر را خنک کنند. این ویژگی به خصوص در محیط‌های با دمای بالا و برای کاربردهای طولانی از کامپیوتر بسیار مفید است.

کیفیت بالای قطعات مورد استفاده در این پاور، همچنین اعتبار و تجربه شرکت XPG در ساخت و ارائه محصولات کامپیوتری در سطح دنیا، باعث شده است که شرکت آونگ محصولات متعددی از این شرکت را برای کاربران ایرانی عرضه کرده و خدمات پس از فروش آن را  نیز به مدت 5 سال ارائه دهد.

XPG PYLON .3

پاور XPG PYLON با گارانتی آونگ

محصول بعدی، XPG PYLON ساخت شرکت ایکس پی جی است که توسط آونگ نیز در ایران عرضه می‌شود. این پاور دارای گواهینامه 80 پلاس برنز است. این گواهینامه، بازدهی انرژی را تحت شرایط بارگذاری مختلف شامل 20%، 50% و 100% تضمین می‌کند. 

همچنین این محصول با قوانین ErP 2014 Lot 3 سازگار است. محصولاتی که از این قوانین پیروی می‌کنند، برای کاربردهای 24/7 طراحی شده‌اند، یعنی کارکرد طولانی مدت طی 24 ساعت و 7 روز هفته. بنابراین کیفیت قطعات مورد استفاده در این محصولات می‌بایست بسیار بالا باشد.

خازن اصلی تنظیم ولتاژ مورد استفاده در ساختار این پاور، از خازن‌های صد در صد ژاپنی است که تحت دمای حداکثر 105 درجه سانتی‌گراد تست شده‌اند. استفاده از این خازن در مدار داخلی پاور XPG PYLON تضمین‌کننده عمر طولانی و پایداری توان خروجی آن است.

ساختار این پاور به صورت غیر ماژولار طراحی شده است و کابل‌های آن ثابت هستند. دلیل این طراحی، استفاده برای کاربردهای طولانی مدت است و امکان جداسازی این دست از کابل‌ها وجود ندارد.

پاور XPG PYLON در چهار رنج توانی مختلف عرضه می‌شود شامل 750 وات، 650 وات، 550 وات و 450 وات. این تنوع بالا در توان‌های خروجی، امکان استفاده از این محصول را برای کاربردهای مختلف و سیستم‌های کامپیوتر قدیمی و جدید فراهم می‌کند. همچنین جریان ورودی پاور با توجه به توان خروجی آن متغیر است.

عمر مفید این محصول تحت دمای استاندارد 25 درجه سانتی‌گراد، حدود 100 هزار ساعت تخمین زده شده است که در میان پاورهای هم‌رده از سایر برندها، یک رکورد محسوب می‌شود. 

دلیل عمر بالای این محصول، استفاده از خازن‌های باکیفیت تنظیم ولتاژ، استانداردهای حفاظتی صنعتی مختلف در ساختار مداری و سایر استانداردهایی است که در ساخت این محصول رعایت شده است.

سیستم کنترل سرعت فن در پاور XPG PYLON در محدوده سرعت 700 rpm شروع به کار می‌کند و تا زمانی که بار به 70% مقدار اسمی خود نرسیده است، سرعت فن را پایین نگه می‌دارد. این ویژگی به کاهش گرمای ناشی از عملکرد پاور و صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف انرژی کمک می‌کند. به همین دلیل است که پاور XPG PYLON برای کاربردهای 24/7 مناسب است.

علاوه بر این، سرعت کم فن باعث می‌شود که جز در مواردی که بار سیستم بالا باشد، تقریباً هیچ صدایی از پاور سیستم شنیده نشود. به همین دلیل گواهینامه‌های ETA و LAMBDA که مربوط به دسته‌بندی سطح نویز و بازدهی دستگاه‌های صنعتی است، به این محصول اعطا گردیده است.

ابعاد کوچک این پاور در مقایسه با محصولات مشابه، یک امتیاز بزرگ است. ابعاد 140 × 150 ×86 میلی‌متر برای این محصول تضمین می‌کند که بتوان این پاور را در هر کیس کامپیوتر با ابعاد مختلف جای داد. 

کوچک بودن پاور دستگاه به مدیریت کابل‌های داخل کیس کمک می‌کند. یعنی می‌توان قطعات را با فواصل مشخص از هم نصب کرده و کابل‌های موجود در کیس را در دسته‌های مشخص جمع کرد تا مسیر عبور جریان هوا باز باشد. به این ترتیب عملکرد سیستم خنک‌سازی کیس و عمر قطعات به خصوص در استفاده‌های طولانی‌مدت، بهینه خواهد شد.

پاور XPG PYLON در رنج توان 750 وات جزو محصولاتی از شرکت XPG است که توسط شرکت آونگ در ایران عرضه می‌شود. این محصول با گارانتی 5 ساله ارائه شده و خدمات پس از فروش آن هم توسط آونگ انجام خواهد شد.

سخن پایانی

محصولات XPG به خاطر کیفیت بالایی که در طراحی و ساخت دارند و خدمات گسترده‌ای که در سرتاسر دنیا توسط نمایندگی‌هایشان ارائه می‌شود، در میان کاربران کامپیوتر شناخته شده و محبوب هستند. 

پاورهای ساخت این شرکت به خصوص سه محصولی که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداختیم همگی مراحل تست آزمایشگاهی را تحت دماهای مختلف و منحنی بار سیستم گذرانده و گواهینامه 80 پلاس را دریافت کرده‌اند. 

علاوه بر این، گواهینامه‌های مختلف حفاظتی و سطح نویز محیطی نیز برای بسیاری از این محصولات صادر شده است. تنوع بالای محصولات از نظر رنج توان، پاسخگوی نیاز کاربران مختلفی است که برای اهداف گوناگون از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

وجه تمایز اصلی محصولات پاور ایکس پی جی، ابعاد کوچک آن‌ها در مقایسه با محصولات سایر برندها است که یک مزیت فوق‌العاده مهم برای کاربردهای طولانی مدت از کامپیوتر است. 

وقتی پاور سیستم کوچک‌تر باشد، فضای کمی را داخل کیس به خود اختصاص داده و عبور هوا برای خنک‌سازی قطعات روی مادربرد کامپیوتر آسان‌تر خواهد شد. این مسئله در استفاده‌های طولانی مانع از گرم شدن بیش از حد قطعات و آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.

اگر شما هم از کامپیوتر به مدت طولانی استفاده می‌کنید و نگران گرم شدن بیش از حد قطعات و آسیب رسیدن به سخت‌افزارهای داخلی کیس خود هستید، توصیه می‌کنیم از پاورهای ساخت شرکت XPG که در ایران توسط شرکت آونگ عرضه و پشتیبانی می‌شوند، استفاده کنید. گارانتی 5 ساله شرکت آونگ برای این محصولات، تضمین محکمی برای کیفیت بالای این محصولات است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا