بازی

افزایش قیمت پلی استیشن ۵ روی فروش کنسول تاثیری ندارد

افزایش قیمت پلی استیشن ۵ روی فروش کنسول تاثیری ندارد

ساعاتی پیش سونی اعلام کرد که قیمت پلی استیشن ۵ (PS5) را در بعضی از کشورها افزایش می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که این موضوع روی فروش کنسول چندان تاثیرگذار نخواهد بود. 

سونی به خاطر نرخ بالای تورم جهانی، قیمت پلی استیشن ۵ استاندارد و دیجیتال را به میزان ۱۲.۵٪ افزایش داده است. داده‌ها و تحلیل شرکت Ampere پیش‌بینی می‌کند که افزایش قیمت PS5 کمترین تاثیر را روی فروش آن خواهد داشت. پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات بازی‌ها در Ampere، به این نتیجه رسیده است. 

مطلب پیشنهادی:در مورد اسپایدرمن ۲ چی میدونیم و چرا باید منتظر فیلم جدید ماریو باشیم؟ + بازی‌های رایگان
در مورد اسپایدرمن ۲ چی میدونیم و چرا باید منتظر فیلم جدید ماریو باشیم؟ + بازی‌های رایگان

در حالی که می‌دانیم این خبر برای مصرف‌کنندگانی که برای خرید PS5 تلاش می‌کنند، ناامید کننده است، تقاضای زیاد برای دستگاه سونی به این معنی است که افزایش قیمت حدود 10 درصدی در اکثر بازارها، کمترین تأثیر را بر فروش کنسول خواهد داشت. ما انتظار داریم که پیش‌بینی‌های فروش سونی برای PS5 بدون تغییر باقی بماند.

قیمت PS5

«این واقعیت که پلی استیشن ۵ از زمان عرضه به شدت با محدودیت توزیع مواجه بوده است، باعث شد تا خیلی از مصرف کنندگان قادر به خرید آن نباشند و این واقعیت که مایکروسافت هنوز هیچ تلاشی برای افزایش قیمت ایکس باکس سری ایکس نکرده، نشان می‌دهد که این افزایش قیمت برای سونی تصمیمی سخت بوده است».

چند هفته پیش نینتندو اعلام کرد که قصد ندارد قیمت نینتندو سوییچ در ژاپن را افزایش دهد ولی شرکت‌های دیگری مثل اپل این کار را انجام داده‌اند. موضع مایکروسافت به نرخ جهانی تورم فعلا مشخص نیست و این شرکت تصمیم گرفته در این زمینه صحبت نکند. اگر شرایط اقتصاد جهانی بهتر نشود، احتمالا قیمت ایکس باکس سری ایکس نیز بیشتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟یک بررسی منصفانه!
آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟


گربه استری چقدر واقعیه

تماشا از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا