نرم افزار

حذف امکان پرداخت برای خرید نرم‌افزارهای روسی از پلی استور

جنگ اوکراین به زودی موجب می‌شود که توسعه دهندگان نرم افزارهای اندروید روس نتوانند از طریق پلی استور کسب درآمد کنند.
 
به گزارش lastech و به نقل از  techradar، کاربران از این پس نخواهند توانست برای نرم افزارهای اندروید تجاری ساخته شده توسط توسعه دهندگان روسی پول پرداخت کنند و نیز امکان به روز رسانی نرم افزارها نیز به عنوان بخشی از تلاش‌های تحریمی غرب علیه روسیه از آنها سلب شده است.
 
گوگل در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت Play Console منتشر شد ادعا کرد که گوگل پلی به عنوان بخشی از “تلاش‌های انطباقی” اش از تاریخ 5 مه 2022 دانلود نرم افزارهای پولی و نیز به روز رسانی‌های آنها را مسدود خواهد کرد. نرم افزارهای رایگان از این قانون مستثنا هستند و کاربران می‌توانند آنها را دانلود یا به روز رسانی کنند. با این حال نرم افزارهای تجاری به صورت خودکار مسدود خواهند شد.
 

 

 
این کمپانی در بخش سوالات متداول اظهار داشته است که توسعه دهندگان هنوز می‌توانند با ارائه زمانی مناسب برای تست رایگان نرم افزارهای تجاری آنها را به فروش رسانده یا برایشان به روز رسانی عرضه کنند. همچنین به تاخیر انداختن تمدید خرید اشتراک نرم افزارها گزینه دیگری است که توسعه دهندگان نرم افزارهای روس می‌توانند از آنها بهره مند شوند و به این ترتیب کاربران می‌توانند از این نرم افزارها به طور رایگان استفاده کنند.
 
این حرکت گوگل دقیقا دو ماه پس از توقف سیستم صورت حساب گوگل پلی در این کشور انجام شد. این کمپانی در راستای تحریم‌های غرب علیه روسیه از 10 مارس افراد را از خرید نرم افزارها، پرداخت اشتراک انها یا انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای نرم افزارهای روسی منع کرد.
 
البته روسیه هم در راستای این اقدام گوگل به سرعت بخش اخبار گوگل و دسترسی به وب‌سایت news.google.com را مسدود کرد. با این حال به نظر می‌رسد که در این میان توسعه دهندگان روس شاید کاملا بی گناه متضررهای اصلی این تحریم‌ها خواهند بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا