تکنولوژی

یک قایق خودران با هوش مصنوعی شرکت IBM از عرض اقیانوس اطلس عبور کرد

یک قایق بی‌سرنشین که با فناوری هوش مصنوعی IBM هدایت می‌شد، توانست به یادبود سفر تاریخی کشتی «می‌فلاور» که موجب نخستین مهاجرت انگلیسی‌ها به آمریکا شد، از اقیانوس اطلس عبور کند. این کشتی که «کشتی خودران می‌فلاور» (MAS) نام داشت، این هفته بالاخره 4400 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت تا از پلیموت بریتانیا به نوا اسکوشیای کانادا برسد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این قایق خورشیدی ابتدا قرار بود مانند کشتی تاریخی می‌فلاور به ماساچوست ایالات متحده برود، اما به خاطر مشکلاتی که برایش پیش آمده بود، مجبور شد راهش را به کانادا منحرف کند تا مورد بررسی قرار بگیرد. مدیران این پروژه حالا می‌گویند قایق خودران MAS احتمالا یک الی دو هفته در کانادا باقی می‌ماند.

قایق خودران MAS

قایق 15 متری MAS می‌تواند به حداکثر سرعت 20 کیلومتر بر ساعت برسد و برای هدایت خود از هوش مصنوعی IBM استفاده می‌کند. این فناوری با استفاده از شش دوربین و 50 حسگر اطلاعات مورد نیاز خود را می‌گیرد. هدف از ساخت این پروژه به نمایش گذاشتن دستاوردهای فنی بشر از زمان مسافرت کشتی می‌فلاور تاکنون بوده است.

قایق خودران MAS به مسیر خود ادامه می‌دهد

کشتی خودران می‌فلاور در تاریخ 9 فروردین بریتانیا را ترک کرد و قرار بود ظرف مدت سه هفته به مقصد برسد. اما به دلیل بروز برخی مشکلات مجبور شد در اواسط خرداد مسیر خود را به سمت کانادا تغییر دهد. «برت فانیوف»، مدیر این پروژه می‌گوید عملکرد فناوری IBM مطابق انتظار بوده و همچنان بناست که قایق به پلیموث ماساچوست و بعد به واشنگتن دی‌سی برود.

فانیوف افزود: «سفری که این قایق داشت پرمشقت بود و چیزهای زیادی درباره طراحی، ساخت و استفاده از کشتی‌های مشابه و آینده تجارت دریایی به ما آموخت.»

کشتی تاریخی می‌فلاور 30 متر طول داشت و از چوب ساخته شده بود. حداکثر سرعت آن به 6 کیلومتر بر ساعت می‌رسید و 102 مسافر به همراه 30 خدمه را از پلیموث بریتانیا به ماساچوست برد. سفر می‌فلاور در سال 1620 بیش از دو ماه به طول انجامید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا