شبكه اجتماعی

قابلیت جدید اینستاگرام به تقلید از BeReal

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام “کاندید چلنجز” (Candid Challenges) است که شباهت چشمگیری به اپلیکیشن بی‌ریل (BeReal) دارد و به نظر می‌رسد از این برنامه محبوب، کپی‌برداری شده است.

به گزارش lastech از ایسنا، یک سخنگوی اینستاگرام تایید کرد این قابلیت در مرحله آزمایشی اولیه است اما حاضر نشد اطلاعات بیشتری ارائه کند.

به گفته پالوسی، کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، در زمان‌های مختلف روز اعلانی مشاهده خواهند کرد که از آنها می‌خواهد عکسی از اطرافشان بگیرند. بمحض دریافت این اعلان، دوربین اینستاگرام باز خواهد شد و به کاربران دو دقیقه فرصت می‌دهد عکسی از خود بگیرند. محتوای تولید شده در این چالش‌ها، در بخش استوری‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

اگر این قابلیت آشنا به نظر می‌رسد برای این است که تقریبا مثل اپلیکیشن بی‌ریل است که به عنوان جایگزین جدید پلتفرمهای رسانه اجتماعی رایج، شناخته شده است.

اپلیکیشن عکس محبوب بی‌ریل، هر روز در یک زمان مشخص، از کاربران می‌خواهد یک عکس گرفته و برای دوستانشان پست کنند. افراد با دریافت اعلانی که به آنها می‌گوید وقت آن است که واقعی باشند، تنها روزی یک بار پست می‌گذارند. با یک کلیک، این اپلیکیشن دو عکس همزمان یکی از دوربین جلویی و دیگری از دوربین عقبی می‌گیرد.

این اپلیکیشن که بین نسل جوان طرفدار پیدا کرده است، طی ماه‌های اخیر شاهد رشد محبوبیتش بوده و اکنون در جایگاه محبوب‌ترین اپلیکیشن فروشگاه اپ استور اپل جلوس کرده است در حالی که اینستاگرام در رتبه هشتم و فیس بوک در رتبه هجدهم قرار دارد. بی‌ریل در طول اکثر اوقات تابستان، در میان ۱۰ اپلیکیشن محبوب اپ استور قرار داشت.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا پلتفرمز- شرکت مادر اینستاگرام- گفته است آینده مِتا در گروه جذب کاربران جوانی است که به میزان فزاینده زمان خود را در پلتفرم‌های غیر مِتا صرف می‌کنند. اگرچه تیک‌تاک اکنون بزرگترین رقیب اپلیکیشن‌های مِتا به شمار می‌رود اما این شرکت، به دقت رقیبانش را رصد کرده و قابلیتهای سرویسهای دیگر را کپی پرداری می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا