بازی

آینده سریال The Sandman: آنچه امیدواریم در فصل ۲ ببینیم

آینده سریال The Sandman: آنچه امیدواریم در فصل ۲ ببینیم

در سال ۱۹۸۷، دی سی کامیکس یک نویسنده موفق که راجع به مسائل فرهنگ عامه می‌نوشت (بیوگرافی دورن دورن و کتابی درباره The Hitchhiker’s Guide to The Galaxy) را بر اساس سه رمان گرافیکی او با همکاری دیو مک کین (Dave McKean) که سال قبل منتشر کرده بود، استخدام کرد. این نویسنده نیل گیمن (Neil Gaiman) بود.

پس از پیوستن به دی سی، گیمن یک کمیک به نام بلک ارکید (ارکیده سیاه) نوشت و این کمیک کارن برگر (Karen Berger) را تحت تاثیر قرار داد، او از گیمن خواست تا یک شخصیت قدیمی دی سی را احیا کند و به گیمن این اجازه را داد تا آزادانه از خلاقیتش استفاده کند و آن طور که می‌خواهد این شخصیت را شکل دهد. بدین ترتیب The Sandman (سندمن) متولد شد.

دی سی این مجموعه را از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ منتشر کرد که شامل ۷۵ جلد بود و الهام بخش تولید اسپین آف‌هایی از سایر شخصیت‌های آن بود که موفق هم بودند. سری Sandman به یکی از پرفروش‌ترین عناوین دی‌سی تبدیل شد و از آن زمان چنان شهرت چشمگیری به دست آورد که به عنوان یکی از داستان‌های کمیک بزرگ تاریخ در نظر گرفته می‌شود.

مانند دیگر داستان‌های کمیک، استودیوها می‌خواستند The Sandman را به یک نسخه لایو اکشن تبدیل کنند. با این حال، سازندگان به طور گسترده‌ای از آن به عنوان اثری غیر قابل اقتباس یاد می‌کردند (نسخه شنیداری (در Audible) این اثر موجود است و از آن استقبال هم شد) – بزرگ یا کوچک، در نهایت اقتباس The Sandman به جهنمی به نام در حال توسعه سقوط کرد. داستان در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ این دست و آن دست شد و امیدها در دهه ۲۰۱۰ به اوج خود رسید اما باز هم همه چیز از هم پاشید.

سپس، در سال ۲۰۱۰ ، نتفلیکس اعلام کرد که برای ساخت یک سریال لایو اکشن به برادران وارنر پیوسته است. سریالی که توسط دیوید اس. گویر، گیمن، و در نهایت آلن هاینبرگ ساخته شد و آن‌ها کاری را انجام دادند که بیش از ۲۵ سال در جهنم توسعه گیر افتاده بود – سریال The Sandman را به تاریخ اکرانش رساندند.

در حالی که نمی‌دانیم آیا نتفلیکس فصل دومی که The Sandman شایسته آن است را به این سریال اعطا خواهد کرد یا نه، بسیاری از بینندگان و منتقدان آن را با نقدهای عمدتاً درخشان تحسین کرده‌اند.

گیمن، امید دارد که فصل بعدی ساخته خواهد شد، و به لطف منبعی کامل، محتوای زیادی برای ارائه در فصل دوم خواهند داشت. در یکی از اپیزودهای پادکست The Watch در اوایل آگوست، هاینبرگ گفت که اصلی‌ترین بخش‌های فصل دوم را از قبل آماده کرده و پیش‌نویس کرده است، و امیدوار است که افراد کافی این سریال را تماشا کنند تا بتوانند هر چه سریع‌تر فصل بعدی را بسازند.

در صورت تمدید سریال، این چیزی است که امیدواریم در فصل دوم شاهد آن باشیم.

آیا فصل دوم سریال The Sandman ساخته می‌شود؟

سریال The Sandman
تصویری از دریم که با اسم‌های مثل سندمن، مورفئوس و دریم نیز شناخته می‌شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، همه این‌ها واقعاً به میزان بازدید بستگی دارد. در اولین آخر هفته، نتفلیکس گزارش داد که بینندگان ۶۹ میلیون دقیقه تماشا کردند – که واقعاً چیز زیادی به ما نمی‌گوید. آلن هاینبرگ در مصاحبه خود در The Watch گفت که آنچه نتفلیکس می‌خواهد ببیند این است که تماشاچیان تا پایان فصل با کمترین افت این سریال را تماشا کنند.

فصل اول هیجان‌انگیز و جذاب بود، اما سریال سنگینی است و بینج واچ کردن آن آسان نیست. (این موضوع که نتفلیکس سرسختانه به پخش کامل همه اپیزودها با هم پایبند است، یک مشکل دیگر است.) اگر بینندگان وقت خود را اختصاص دهند، نتفلیکس مطمئناً از آن پشتیبانی خواهد کرد. حتی نیل گیمن هم می‌خواهد بخش‌های بیشتری از داستانش زنده شوند.

کمیک The Sandman و ادامه داستان

در حالی که فصل اول داستان‌های «Preludes & Nocturnes» و «The Doll’s House» را اقتباس کرد، در مقایسه با منبع اصلی، تغییراتی در روایت (با تأیید گیمن) انجام شد.

با پیروی از این الگو، به نظر می‌رسد که دو مجموعه بعدی مبنای فصل دوم باشند. این مجموعه‌ها، «Dream Country» و «Seasons of Mist» – بدون اینکه خیلی اسپویل شوند – شخصیت‌های مهمی از کمیک‌ها را معرفی می‌کنند. مثلاً اشاره‌ کوچکی که در فصل اول به ویلیام شکسپیر شد گسترده‌تر خواهد شد و دیگر خواهر و برادرهای دریم که نمادهایشان را در قلمرو دیزایر دیدیم خودی نشان خواهند داد.

اتمام فصل اول با پایانی باز

گوئندولین کریستی در نقش لوسیفر مورنینگ‌استار
لوسیفر مورنینگ‌استار در سریال The Sandman

در حالی که بیشتر فصل یک، به خصوص قسمت پنجم (24/7) روایت را به تشریح داستان اصلی محدود کرده بود، عناصر و صحنه‌هایی وجود داشت که نشانه‌هایی از داستان‌های آینده را برای بیننده مشخص می‌کرد. سریال جوآنا کنستانتاین (بله، تلفظ آخرش تاین است!) را معرفی کرد و واضح است که داستان او حتماً ادامه پیدا خواهد کرد. اگر داستان‌های کمیک را دنبال کنند، شخصیت او عمیقاً گسترده‌تر خواهد شد.

لیتا و رز داستان‌های خاص خود را دارند. پایان داستان‌های آن‌ها به اندازه کافی باز بود که ادامه پیدا کند. مورفئوس ادعا می‌کند که پسر لیتا به قلمرو دریم تعلق دارد و در حالی که رز از بارهای سنگین خود به عنوان ورتکس رها شده است، به نظر می‌رسد احتمال بازگشت او به سریال وجود دارد. هاب گادلینگ، آزمایش زندگی ابدی دث (مرگ) و دریم، وابستگی دریم به انسان‌ها را ثابت می‌کند. داستان ارتباط چند صد ساله آن‌ها در نهایت نشان داد که دریم و هاب در واقع با یکدیگر دوست هستند و این پیوند باعث تقویت و حتی نرم شدن رابطه دریم با بشریت شد.

خط دیگر داستان با لوسیفر مورنینگ استار است. در حالی که مورفئوس در یک نبرد لوسیفر را شکست می‌دهد، لوسیفر قول می‌دهد که روزی مورفئوس را بکشد. این خط داستانی تا صحنه پایانی سریال ادامه می‌یابد که لوسیفر با لرد عزازیل ملاقات می‌کند، و آن‌ها در مورد تمایل دوک‌های جهنم برای حمله به قلمرو رویا صحبت می‌کنند.

و در آخر، ما می‌دانیم که بین دیگر عضو خانواده مورفئوس، یعنی دیزایر با دریم مشکلاتی وجود دارد و دیزایر نقشه‌های زیادی برای نفوذ در قلمرو برادرش کشیده است. در حالی که ما واقعاً جاه طلبی‌های دیزایر را درک نمی‌کنیم، باید منتظر بمانیم و تماشا کنیم. حتی اگر از به تصویر کشیدن بخش‌هایی از کمیک‌ها خودداری کنند، فقط همین داستان‌ها برای جمع و جور کردن فصل دوم به دست هاینبرگ کافی است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا