رمز ارز

شانس بیت کوین برای رسیدن به ۳۰ هزار دلار چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکل ون ده پوپه، تحلیلگر معروف حوزه ارزهای دیجیتال، می‌گوید که دو کاتالیزور کلان اقتصادی می‌توانند رالی فعلی بیت کوین را تا ۳۰ هزار دلار تقویت کنند.
بر اساس توییت جدید ون ده پوپه، قیمت بیت کوین اخیراً در حال افزایش بوده و به نظر می‌رسد جهش بزرگی در راه است. به گفته این تحلیلگر، کاهش تورم بیش از حد انتظار و توقف بالقوه افزایش نرخ بهره، می‌توانند باعث صعود قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار شوند.
در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۷،۴۳۵ معامله می‌شود و حرکت به سمت هدف پیش‌بینی‌شده توسط ون ده پوپه، به معنای صعود بیش از ۷۲ درصدی قیمت این ارز دیجیتال است.
در تلاش برای مبارزه با تورم بالا، فدرال رزرو در سال گذشته چندین بار نرخ بهره را افزایش داد و نرخ وجوه فدرال را از صفر تا ۰٫۲۵ درصد در ژانویه ۲۰۲۲، به ۴٫۲۵ تا ۴٫۵ درصد در ماه دسامبر رساند. یک محیط با نرخ بهره بالا معمولاً برای دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال نزولی است؛ زیرا سرمایه‌گذاران مجبورند برای تامین سرمایه‌های جدید، هزینه‌های بیشتری برای گرفتن وام بپردازند. در همین حال، تغییر سیاست‌‌های سختگیرانه فدرال رزرو می‌تواند باعث هجوم سرمایه‌گذاری‌ها به بازار دارایی‌های پرریسک شود.
در همین راستا، ون ده پوپه می‌گوید که منتظر انتشار جدیدترین داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) است که برای ۱۲ ژانویه برنامه‌ریزی شده است. معامله‌گران نیز به دقت داده‌های CPI را زیر نظر دارند تا ببینند آیا تورم در حال عقب‌نشینی است یا خیر؛ زیرا کاهش تورم می‌تواند فدرال رزرو را برای تجدید نظر در موضع جنگ‌طلبانه خود تحت فشار قرار دهد.

با ربات معامله کن!
با ربات تریدر والکس میتونی بدون هیچ دانشی سود کنی!


شروع

منبع

دیلی هودل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا