رمز ارز

تبلیغ یک پروژه رمزارزی، برای نامزد ریاست‌جمهوری آرژانتین گران تمام شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تبلیغات برای پلتفرم سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال کوین‌اکس (CoinX) برای خاویر مایلی (Javier Milei)، یکی از رقبای اصلی در انتخابات رئیس جمهور جدید آرژانتین، دردسرساز شد. این شرکت که به سرمایه‌گذاران وعده سودهای کلان می‌داد، پس از اینکه کمیسیون ملی اوراق بهادار اعلام کرد که این پلتفرم، مجوز قانونی برای فعالیت در آرژانتین ندارد، فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.
به دنبال بسته شدن CoinX، گروهی از سرمایه‌گذاران متضرر، قصد دارند علیه مایلی شکایت کنند. به گفته آن‌ها، تبلیغات او برای این پلتفرم منجر به ضرر ۳۰ تا ۴۰ میلیون پزو (نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار) برایشان شده است.
با اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی آرژانتین در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ راه زیادی مانده، اما رسوایی خاویر مایلی که شانس زیادی برای تبدیل‌شدن به رهبر بعدی این کشور داشت، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.
در دسامبر سال گذشته، مایلی، پلتفرم CoinX را در اینستاگرام خود، با بیش از ۱٫۳ میلیون دنبال‌کننده، تبلیغ کرد.
در ژوئن ۲۰۲۲، کمیسیون ملی اوراق بهادار آرژانتین به CoinX دستور داد تا فعالیت‌های خود را تعطیل کند؛ چراکه مجوز لازم را برای فعالیت در این کشور آمریکای جنوبی ندارد. در پی این اتفاق، این شرکت نتوانست بازده هنگفتی که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند را پرداخت کند و چندین مشتری، مبالغ قابل‌توجهی را به دلیل بسته شدن شرکت از دست دادند.
مردم آرژانتین چندین دهه است که با تورم بالا و بحران‌های سیاسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این شرایط نامطلوب، باعث‌ شده تا آن‌ها به رمزارزها بخصوص استیبل کوین تتر، تمایل بیشتری پیدا کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا