رمز ارز

دو دستگی جامعه اتریوم در پاسخ به سانسور تراکنش‌ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی تحریم آدرس‌های مرتبط با تورنادو کش توسط دولت آمریکا، جامعه اتریوم درباره شیوه پاسخگویی به تهدید سانسور تراکنش‌های پروتکل، دچار اختلاف‌نظر شده است.
هفته گذشته، جامعه اتریوم در پاسخ به سانسورهای احتمالی، سوشال اسلشینگ (social slashing) و حتی یک سافت‌فورک فعال‌شده توسط کاربران (UCAF) را پیشنهاد کرده است. برخی این راه‌حل را تله‌ای خواندند که ضررش بیش از فایده‌ای خواهد بود که می‌تواند داشته باشد. برخی دیگر نیز خواستار ارائه خاصیت بی‌طرفی و مقاومت در برابر سانسور در اتریوم شدند.
سوشال اسلشینگ، فرآیندی است که در آن، اگر اعتبارسنج‌ها تراکنش‌های دریافتی را به‌درستی تایید نکنند، درصدی از سود استیک‌شان کاهش می‌یابد یا اسلش می‌شود.
این بحث داغ، پس از آن شدت گرفت که اترماین (Ethermine)، استخراج‌کننده اتریوم، تصمیم گرفت تراکنش‌های ابزار حریم خصوصی مبتنی بر اتریوم Tornado Cash را که اکنون تحت تحریم ایالات‌متحده است، پردازش نکند. این تصمیم، اعضای جامعه اتریوم را نگران کرده است که اگر سایر اعتباردهنده‌های متمرکز نیز همین کار را انجام دهند، چه اتفاقی خواهد افتاد.
جامعه اتریوم، همچنین درباره اثربخشی سوشال اسلشینگ برای مبارزه با سانسور نیز اتفاق‌نظر ندارد؛ چراکه این استراتژی می‌تواند منجر به‌نوعی دو دستگی در زنجیره شود که در آن، برخی اعتبارسنج‌ها تراکنش‌ها را بدون سانسور، پردازش می‌کنند و برخی دیگر، فقط زنجیره را مطابق با قوانین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید می‌کنند.
اگر رگولاتورها سرویس‌های استیکنیگ متمرکز اصلی مانند کوین بیس با بیش از ۵۰ درصد از اتر در زنجیره بیکن ۲.۰ را نیز مجبور به تایید تنها زنجیره‌های منطبق یا OFAC کند، مشکل جدی‌تر خواهد شد.
جاستین بونز، بنیان‌گذار شرکت Cyber Capital، نیز در یک رشته توییت گفته است که اسلشینگ تنها یک تله است و خطرات آن بیشتر از مقررات محدودکننده OFAC بوده و راه‌حل مناسبی برای مقابله با سانسور نیست.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا