رمز ارز

۳ دلیل برای ریزش بیشتر بیت کوین!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

روز جمعه، 19 آگوست، سرمایه کلی بازار رمزارزها 9.1 درصد کاهش یافت و به سطح حمایت روانی 1 تریلیون دلار نزدیک شد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، پس از اینکه کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که عمیقا نگران این مسئله است که استخراج بر اساس روش اثبات کار بتواند تقاضا برای سوخت‌های فسیلی را افزایش دهد، نگرانی‌های قانونی افزایش یافت. در نتیجه، قانون‌گذاران آمریکایی از شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال درخواست کردند تا اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی و هزینه‌های متوسط ​​ارائه دهند.

به طور معمول، اصلاح قیمتی بر روی ارزهای دیجیتال خارج از 5 دارایی برتر بر اساس ارزش بازار، تأثیر بیشتری دارد، اما اصلاحات کنونی ضررهایی بین 7 تا 14 درصد را متوجه کل بازار کرده است. بیت کوین با آزمایش 21260 دلار با 9.7 درصد زیان مواجه شد و اتریوم نیز با کاهش 10.6 درصدی به پایین‌ترین حد روزانه یعنی 1675 دلار رسید.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که اصلاحات شدید روزانه مانند آنچه امروز مشاهده می‌شود، دارای دلایلی به شرح زیر است.

قراردادهای آتی بیت کوین

قراردادهای آتی ماهانه معمولاً با یک پریمیوم جزئی نسبت به بازارهای نقدی معمولی معامله می‌شوند. این وضعیت که از نظر تکنیکی به عنوان “contango” شناخته می‌شود، منحصر به دارایی‌های دیجیتال نیست. در بازارهای سالم، قراردادهای آتی باید با 4 تا 8 درصد پریمیوم سالانه معامله شوند که برای جبران خطرات به اضافه هزینه سرمایه کافی است.

پریمیوم سالانه معاملات آتی 3 ماهه بیت کوین.

اکنون نوسان منفی 9.7 درصدی بیت کوین باعث شده که سرمایه‌گذاران هر گونه خوش‌بینی را نسبت به وضعیت فعلی از دست بدهند. زمانی که اندیکاتورها به سمت ناحیه منفی چرخش می‌کنند، معمولاً به این معنی است که تقاضای فروش بسیار بالاتر است.

نقدینگی خریداران اهرمی از 470 میلیون دلار فراتر رفته است

استفاده از قراردادهای آتی ابزاری نسبتا کم هزینه و آسان است که امکان استفاده از اهرم را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، خطر لیکویید شدن در آن بسیار بالاست. به این معنی که گاهی مارجین سرمایه‌گذار برای پوشش ضررها کافی نیست. در این مواقع، مکانیزم اهرم‌زدایی خودکار صرافی شروع به کار می‌کند و ارز دیجیتالی را که به‌عنوان وثیقه استفاده شده بود، به فروش می‌رساند تا خطر لیکویید شدن کاهش یابد.

میزان لیکوییدهای ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته

همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است، افت قیمت 19 آگوست باعث شد تا تعداد خریدارانی که مجبور به فروش هستند از تاریخ 12 ژوئن تا کنون افزایش داشته باشند.

معاملات مارجین صعودی از بین رفت

معاملات مارجین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را قرض گرفته و از موقعیت معاملاتی خود استفاده کنند تا بازده خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، یک معامله‌گر می‌تواند بیت کوین را با قرض گرفتن تتر (USDT) بخرد و احتمال سود خود را افزایش دهد. از سوی دیگر، قرض گرفتن بیت کوین تنها در معاملات فروش آن قابل استفاده است.

برخلاف قراردادهای آتی، تعادل بین مارجین خرید و فروش لزوماً وجود ندارد. وقتی نسبت مارجین بالا باشد، نشان می‌دهد که بازار صعودی است و برعکس.

نرخ وام‌دهی مارجین در USDT/BTC

معامله‌گران رمزارزها به‌خاطر نگرش صعودی ذاتی خود شهرت دارند، که با توجه به پتانسیل پذیرش و موارد استفاده در حال رشد آن قابل درک است. نرخ 17 برابری وام‌دهی مارجین به نفع استیبل کوین‌ها طبیعی نیست و نشان‌دهنده اطمینان بیش از حد خریداران اهرمی است.

این سه معیار نشان می‌دهند که معامله‌گران قطعاً انتظار نداشتند که کل بازار کریپتو به شدت امروز اصلاح شود، و همچنین انتظار نداشتند که کل سرمایه بازار، حمایت یک تریلیون دلاری را دوباره آزمایش کند. این کاهش مجدد اعتماد به بازار ممکن است باعث شود خریداران موقعیت‌های اهرمی خود را بیشتر کاهش داده و احتمالاً در هفته‌های آینده اصلاحات جدیدی را ایجاد کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا