رمز ارز

توکن‌های هوش مصنوعی قلّابی، معضل جدید کاربران ارز دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت امنیتی PeckShield پس از شناسایی ده‌ها توکن که ادعا می‌کنند مربوط به ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT هستند، زنگ خطر را به صدا درآورده است.
به گزارش این شرکت، کلاهبرداران اخیراً توکن‌های ChatGPT متعددی را برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران ناآگاه از طریق چندین راه ایجاد کرده‌اند، از جمله مکانیزم هانی‌پات Honeypot، طرح پامپ و دامپ و کارمزد بالای فروش. طبق گزارش‌ها، این توکن‌ها در شبکه‌های اتریوم و BNB Chain مستقر شده‌اند.
هانی‌پات، نوعی کلاهبرداری است که طی آن، سرمایه کاربر قفل شده و نگه داشته می‌شود و فقط توسعه‌دهنده یک پروژه قادر به بازیابی آن است.
شرکت امنیتی PeckShield توجه روز افزون به توکن‌های مربوط به هوش مصنوعی را بستری مناسب برای کلاهبرداری بیان کرده و از سرمایه‌گذاران خواسته تا مراقب باشند. به گزارش این شرکت، همه توکن‌ها با نام BingChatGPT هستند اما با نمادهای مختلف. به گفته تیم PeckShield، سه توکن به عنوان کلاهبرداری هانی‌پات شناسایی شده است.
علاوه بر این، دو توکن دارای کارمزد بالای فروش 99٪ و 100٪ هستند. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند توکن‌ها را بفروشند، تا زمانی که هزینه‌های قابل‌توجهی برای فروش آن‌ها پرداخت کنند، که می‌تواند منجر به زیان‌های هنگفت شود.
علاوه بر این، PeckShield گزارش داده که دو توکن بیش از 99٪ از ارزش خود را از دست داده‌اند که نشان می‌دهد آنها برای کلاهبرداری پامپ و دامپ طراحی شده بودند.
لازم به ذکر است که استقبال بالای کاربران از فناوری هوش مصنوعی موجب ظهور توکن‌های کلاهبرداری Bing ChatGPT شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو بیسیک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا