عمومی

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ را خریداری می‌کند

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ را خریداری می‌کند

فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، در آستانه‌ی عقد قرارداد با اپل برای پخش مسابقات جدیدی با حضور باشگاه‌های مطرح است. این مسابقات تابستان آینده به مدت یک ماه در ایالات متحده برگزار می‌شوند.

احتمالاً جزئیات قرارداد در ماه جاری اعلام خواهد شد و در نوع خود اولین بار خواهد بود که فیفا با یک پخش‌کننده‌ی آنلاین برای پخش جهانی یک تورنمنت به‌طور کامل به توافق می‌رسد. این قرارداد همچنین جدیدترین گام اپل در دنیای فوتبال خواهد بود.

اپل پیش از این در سال ۲۰۲۲ قراردادی ۱۰ ساله به ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار برای پخش جهانی مسابقات لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) امضا کرده بود.

فیفا امیدوار است تا از فروش حق پخش تلویزیونی جدیدترین تورنمنت جهانی خود، چهار میلیارد دلار به دست آورد، اما بنابر نظر کارشناسان مقدار واقعی این معامله تا یک میلیارد دلار منطقی به نظر می‌رسد.

جزئیات دقیق قرارداد هنوز مشخص نیست، اما اگر توافق شامل حق پخش رایگان نباشد، کل رویداد ممکن است تنها برای مشترکین اپل تی‌وی پلاس در دسترس قرار بگیرد. این موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر صنعت پخش زنده‌ی ورزشی داشته باشد.

اپل با این حرکت استراتژیک نشان می‌دهد که علاقه‌مند به تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در عرصه‌ی پخش زنده‌ی ورزشی است و می‌تواند کمک شایانی به جذب مشتریان جدید به اپل تی‌وی پلاس کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا