عمومی

عرضه سهام استارتاپ‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در بازار بورس ممکن شد

ضوابط ورود شرکت‌های استارتاپی یا نوپا مدت زیادی پشت درهای سازمان بورس مانده بود و استارتاپ‌های زیادی که متقاضی ورود به بازار سرمایه هستند، در انتظار ابلاغ این ضوابط بودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بورس، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در این مورد گفت:

با توجه به تصویب ضوابط خاص مربوط به پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و ابلاغ آن، امکان پذیرش سهام این دسته از شرکت‌ها در بورس تهران فراهم شده است.

به گفته گودرزی، ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتالی به‌عنوان پیوست هفتم دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار، در جلسه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و در تاریخ ۹ خرداد به بورس تهران ابلاغ شده است.

مدیر عامل شرکت بورس تهران در این باره توضیح داد:

بر این اساس بورس اوراق بهادار تهران آمادگی خود را برای بررسی درخواست‌های پذیرش سهام این شرکت‌ها اعلام می‌کند؛ چراکه این امر گام مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در حوزه دانش‌بنیان است.

گودرزی به استقبال بورس تهران از نوآوری، خلاقیت و شرکت‌های داده‌محور تأکید کرد و گفت: «این مصوبه یک تحول اساسی در حوزه پذیرش سهام به‌ویژه پذیرش سهام شرکت‌های داده‌محور در بورس اوراق بهادار تهران و هموار کردن زمینه پذیرش و عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس تهران است.»

به گفته او همچنین بورس تهران پیگیری‌های لازم را برای ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت‌ها انجام خواهد داد تا در صورت تأیید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این مهم را نیز عملیاتی کند.

از سال ۹۹ و با خیزش بازار بورس تهران بسیاری از شرکت‌های استارتاپی از جمله دیجی‌کالا، کافه‌بازار، شیپور و تپسی برای ورود خود به بازار بورس اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما تاکنون و بعد از گذشت تقریباً دو سال تنها شرکت حمل‌ونقل هوشمند تپسی توانسته نماد خود را، بدون اینکه عرضه اولیه‌ای صورت بگیرد، در تابلوی فرابورس درج کند.

بسیاری از کارشناسان امیدوار هستند با این ضوابط، پیچیدگی ورود استارتاپ‌‌ها به بورس کاهش پیدا کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا