رمز ارز

تصمیمات جدید دولت در مورد استخراج رمزارزها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمد خدادادی بهلولی، مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز شرکت توانیر، در گفتگوی جدید خود گفت:

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!
دریافت جایزه

دولت تصمیمات جدیدی برای سیاست‌گذاری در حوزه رمزارزها اتخاذ کرده است.

خدادادی بهلولی می‌گوید: «آخرین تصمیمی که دولت و مجموعه سیاست‌گذاری کشور درباره فعالیت ماینرها اتخاذ کرده، این بوده که قوانین باید بازنگری شود و این بازنگری نیز، حول سه محور بوده است.
محور اول، متنوع کردن منابع انرژی است که این دسته از مصرف‌کنندگان به آن دسترسی دارند. منابع تامین برق یا سوخت این دسته از مصرف‌کنندگان باید متنوع شوند، یعنی باید مراکز مجاز را در بخش برق به سمت استفاده از منابع تجدیدپذیر و در بخش گاز، به سمت استفاده از گازهای فلر سوق داد.
محور دوم، تصمیم مجموعه سیاست‌گذار این حوزه در مورد افزایش جرایم و مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز، با هدف ایجاد بازدارندگی بیشتر بود. طبق پیشنهاد مجموعه دستگاه‌های تصمیم‌گیر که در مرحله تصویب است، در وهله اول مجازات‌ها را از ۳ تا ۵ برابر افزایش دهیم. در مرحله دوم اگر فردی تخلف خود را تکرار کرد، حتی مجازات حبس هم برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است؛ زیرا این تخلف به اقتصاد و امنیت انرژی کشور ضربه می‌زند.
سومین محور این این تصمیمات، این بود که باید سامانه‌ای از سوی وزارت صمت ایجاد شود تا تمامی ماینرهایی که وارد کشور می‌شوند، در آن به ثبت برسند تا ماینرهای ثبت‌نشده در این سامانه، در حکم غیرمجاز تلقی شوند و وزارت نیرو یا دستگاه‌های اجرایی دیگری که در این ارتباط مسئولیت دارند، بتوانند آن‌ها را ضبط کنند.»
به گفته خدادادی بهلولی، طبق مصوبه هیئت وزیران، مصرف برق از شبکه سراسری برای مراکز مجاز استخراج رمزارز، در ایامی که شبکه محدودیت دارد، ممنوع است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا