عمومی

گوگل برای تشخیص بهتر فیشینگ در مرورگر کروم از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند

گوگل از مدت‌ها قبل از یادگیری ماشینی برای بهبود محصولات خود ازجمله مرورگر کروم استفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرده که امنیت کروم را بهبود داده است. غول جستجوی اینترنت ماه مارس یک مدل جدید یادگیری ماشینی ارائه کرد که نسبت به مدل‌های قبلی در تشخیص حمله‌های احتمالی فیشینگ و سایت‌های مخرب تا ۲٫۵ برابر بهتر عمل می‌کند. این ویژگی می‌تواند به محافظت از کاربران و داده‌های آن‌ها هنگام کار با مرورگر کمک کند.

به گزارش انگجت، گوگل با درخواست‌های آزاردهنده‌ی وب‌سایت‌های خاص برای ارسال اعلان مقابله می‌کند. دریافت اعلان ازطرف وب‌سایت‌هایی که تمایل دارید از به‌روزرسانی‌های آن‌ها مطلع شوید مفید است، اما بیشتر این اعلان‌ها آزاردهنده هستند. کروم می‌تواند پیش‌بینی کند که کاربر چه‌زمانی به یک وب‌سایت اجازه نمی‌دهد تا اعلان‌ ارسال کند و سپس اعلان‌های یاد شده را به‌طور خودکار مسدود خواهد کرد. نسخه‌ی بعدی کروم از مدل یادگیری ماشینی جدیدی بهره خواهد برد که می‌تواند این نوع پیش‌بینی‌ها را در دستگاه شما انجام دهد.

  • گوگل کروم در شناسایی و مسدودسازی وب‌سایت‌های فیشینگ ۶۷ درصد ضعیف‌تر از فایرفاکس عمل می‌کند
  • اضافه‌شدن گوگل لنز به مرورگر کروم، جست‌وجوی عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند

گوگل همچنین تصمیم دارد با استفاده از یادگیری ماشینی، نوار ابزار کروم را با توجه به کاری که درهر لحظه انجام می‌دهید، بهینه کند. به‌عنوان مثال اگر به‌طور منظم از قابلیت جستجوی صوتی استفاده می‌کنید این گزینه روی نوار ابزار به‌شکل برجسته‌تر نمایش داده خواهد شد. شاید این قابلیت چندان مهم به‌نظر نرسد اما می‌تواند هنگام انجام کارهای مختلف در شرایط خاص، در زمان صرفه‌جویی کند. علاوه‌براین، امکان تنظیم دستی نوار ابزار نیز وجود دارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا