رمز ارز

توکن‌های NFT، جایگزین نام‌های کاربری در تلگرام!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پاول دوروف، بنیان‌گذار اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، ایده بازاری را مطرح کرده است که می‌تواند از قراردادهای هوشمند مشابه NFT برای حراج نام‌های کاربری بسیار پرطرفدار استفاده کند. دوروف این پیشنهاد را پس از موفقیت حراج نام دامنه شبکه باز TON، یک بلاک چین لایه 1 که در ابتدا توسط تیم تلگرام طراحی شده بود، مطرح کرد.
این تیم با راه‌اندازی سرویس TON DNS، به کاربران این امکان را داد تا در اواسط ژوئیه اسامی قابل خواندن توسط انسان را به کیف پول‌های ارز دیجیتال، قراردادهای هوشمند و وب‌سایت‌ها اختصاص دهند. اولین حراجی‌ها در TON DNS در 30 جولای آغاز شد.
دوروف در پیامی خاطرنشان کرد که واقعاً از موفقیت حراجی که TON برای نام‌های دامنه/کیف پول انجام داده، تحت تأثیر قرار گرفته است. شبکه TON از زبان برنامه‌نویسی FunC برای ماشین مجازی TON و برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند خاص روی بلاکچین استفاده می‌کند. اگر قرار بود تلگرام NFT راه‌اندازی کند، به احتمال زیاد بر اساس این استاندارد، این کار را انجام می‌داد.
سرویس TON در ابتدا به عنوان یک پلتفرم پرداخت دیجیتال برای تلگرام توسعه یافت. با این حال، بلافاصله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد فروش اولیه ثبت نشده 1.7 میلیارد دلاری توکن‌های Gram خود به مشکل برخورد. شبکه TON از مکانیزم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و از ویژگی‌های مختلفی مانند استیکینگ، توکن‌های غیرقابل تعویض و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا