بازی

مارک زاکربرگ تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی بعدی متا را اعلام کرد

مارک زاکربرگ تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی بعدی متا را اعلام کرد

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) چند روز پیش با حضور در پادکست جو روگان اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی بعدی متا (فیسبوک) به زودی عرضه می‌شود. 

مارک زاکربرگ با حضور در پادکست Joe Rogan Experience حدود سه ساعت درباره متا، هنرهای رزمی مجازی و موضوعات متنوع دیگری صحبت کرد. او هدست واقعیت مجازی جدید شرکت را به جو روگان نشان داد و مورد تحسین میزبان خود قرار گرفت. مدیرعامل متا در ادامه گفت که این هدست در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) به بازار منتشر می‌شود. 

برای من، همه چیز به این خلاصه می‌شود که به مردم برای ارتباط با هم کمک کنم. این مدیر اجرایی متا بود که ویژگی‌های متمرکز بر «حضور اجتماعی» (social presence) را مطرح کرد، ویژگی‌هایی مانند توانایی هدست برای ردیابی حالات چهره و توانایی شبیه‌سازی تماس چشمی با کاربران.

مارک زاکربرگ و جو روگان

به نظر می‌رسد که صحبت‌های زاکربرگ درباره پروژه Cambria باشد که واقعیت افزوده و مجازی را با هم ترکیب می‌کند. هنوز جزئیات زیادی از این دستگاه در اختیار ما قرار ندارد، اما احتمالا بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. Cambria یکی از چهار هدستی است که متا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند.

به نظر می‌رسد که این محصول جدید کمتر بازیکنان و گیمرها را هدف قرار داده باشد و به همین خاطر متا روی ورژن بعدی هدست گیمینگ خود نیز کار می‌کند. رئیس متا اعلام کرد که این هدست با یک جهش بزرگ نسبت به Oculus 2 همراه خواهد بود. احتمالا در رویداد Connect Conference (طی چند هفته آینده)، بیشتر در این زمینه مطلع خواهیم شد. 


ولاگ گیمزکام #2 – مصاحبه با خالق یک بازی جذاب

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا