رمز ارز

دستگیری سارق میلیاردها دلار ارز دیجیتال بعد از دو سال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنیان‌گذار صرافی رمزارزی Thodex پس از ناپدید شدن با 2.6 میلیارد دلار از وجوه کاربران، پس از بازداشت به ترکیه بازگردانده شد. او نزدیک به دو سال توسط مقامات بین‌المللی تحت تعقیب بود تا اینکه سرانجام در آلبانی دستگیر شد.
به گزارش رمزارز نیوز، فاروک فاتح اوزر (Faruk Fatih Özer)، بنیانگذار صرافی رمزارزی Thodex به کشور خود، یعنی ترکیه تحویل داده شده و در آنجا با اتهامات کلاهبرداری و اداره یک سازمان مجرمانه روبرو است.
صرافی Thodex یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه بود. بعدها مشخص شد که بنیانگذار این صرافی با کلاهبرداری از 400 هزار کاربرد خود به ارزش 2.6 میلیارد دلار، ناپدید شده است. بر اساس آخرین گزارش رسانه‌های دولتی، بنیانگذار 27 ساله این صرافی پس از شناسایی و دستگیری در آلبانی به پلیس استانبول تحویل داده شد.
صرافی Thodex تمام معاملات کاربران خود را به دلیل ارزیابی یک پیشنهاد همکاری نامشخص در آوریل سال ۲۰۲۱ متوقف کرد. در صورتی که این صرافی در سایت رسمی خود به کاربران خود تضمین داده بود تا در اسرع وقت انجام معاملات و خدمات‌دهی صرافی از سرگرفته خواهد شد، مدیران آن شروع به غیرفعال کردن حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی کردند. سپس پشتیبانی صرافی و حساب توییتری مالک صرافی نیز از دسترس خارج شد.
به گزارش منابع مختلف، او موفق شد بیش از یک سال مخفی بماند تا اینکه سرانجام توسط ماموران امنیتی در شهر البسان در آلبانی شناسایی و دستگیر شد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کریپتو پوتی‌تو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا