عمومی

دفتر OpenAI در ژاپن آغاز به‌ کار کرد؛ حضور رهبر هوش مصنوعی در آسیا

دفتر OpenAI در ژاپن آغاز به‌ کار کرد؛ حضور رهبر هوش مصنوعی در آسیا

استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI اولین دفتر آسیایی خود را در توکیو افتتاح کرد. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در پیامی ویدئویی گفت: «این اولین قدم برای مشارکتی بلندمدت با مردم، رهبران دولت، مشاغل و مؤسسات تحقیقاتی ژاپن است.»

استارتاپ OpenAI در سال ۲۰۲۲ با راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT باعث ایجاد هیجان در میان مصرف‌کنندگان شد و از همان زمان به‌دنبال رشد درآمد خود در سطح جهان بوده است.

به‌گزارش رویترز، آلتمن و برد لایت‌کپ، مدیر ارشد عملیاتی OpenAI، اخیرا میزبان صدها نفر از مدیران شرکت‌های حاضر در فهرست فرچون ۵۰۰ در ایالات متحده و بریتانیا بوده‌اند تا کسب‌و‌کارهای جدیدی راه‌‌اندازی کنند.

ژاپن می‌خواهد از هوش مصنوعی استفاده ببرد؛ زیرا در حال رقابت با چین است. چین به‌طور‌ فزاینده‌ای با هوش مصنوعی به‌دنبال تسریع خدمات دیجیتال و کاهش کمبود نیروی کار است.

OpenAI گفت که مدل هوش مصنوعی سفارشی بهینه‌سازی‌شده‌ای برای زبان ژاپنی دارد و تادائو ناکازاکی، رئیس سابق خدمات وب آمازون در ژاپن، مدیریت شعبه‌ی جدید OpenAI را برعهده می‌گیرد.

مشتریان OpenAI در ژاپن عبارت‌اند از: تویوتا و صنایع Daikin و حتی دولت. مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که در مدت دو سال ۲٫۹ میلیارد دلار در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی ژاپن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا