بازی

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ میان‌ رده

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ میان‌ رده

آشفتگی بازار این روزهای کشور، تجربه‌ی گیمینگ را بیش از پیش دشوار کرده است. تهیه سیستم‌ کامپیوتر خانگی مناسب گیم این روزها کار سختی است. از طرفی خرید لپ تاپ گیمینگ میان رده با توجه به انتخاب‌های محدود در بازار ایران و قیمت‌ بسیار بالای آن هم چندان امر ساده‌ای نیست. این در صورتی است که لپ تاپ‌ها بخاطر قابلیت حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس پذیری بالا انتخاب بسیاری از کاربران است.

لپ تاپ‌های گیمینگ میان رده

با این حال با توجه به محدودیت بودجه، کمبود تنوع بازار و همچنین قیمت بسیار بالا، خرید لپ تاپ گیمینگ میان رده دشوارتر از همیشه هست. به همین منظور پیش از این در مقاله‌ی «هرآنچه که باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ بدانید» به بررسی ویژگی‌های قابل تامل در لپ تاپ‌های گیمینگ پرداختیم. در این مقاله نیر قصد داریم به معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ میان رده و مناسب در بازار ایران بپردازیم.


نکات پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ میان رده

پیش از معرفی مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ گیمینگ لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات ویژگی‌های لپ تاپ مناسب برای بازی کردن را به ما نشان می‌دهند. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ دارای یک چیپ گرافیکی مجزا از گرافیک آنبرد (On board) هستند. این گرافیک مستقل قدرتی بسیار بیشتر از چیپست‌های یکپارچه را در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین لپ تاپ‌های گیمینگ برای داشتن بهترین عملکرد به حداقل ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند. این میزان از رم برای انجام بسیاری از کارها از جمله گیمینگ مناسب است. این مورد در لپ تاپ گیمینگ میان رده عموما صدق می‌کند و به ندرت مقداری کمتر را در این محصولات مشاهده می‌کنیم.

در این صورتی که این مقدار کمتر باشد عملکرد لپ تاپ به دلیل میزان رم پایین محدود خواهد شد و شما باید در آینده این میزان از رم را به ۱۶ گیگابایت و یا بالاتر افزایش دهید. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ امکان افزایش رم را برای کاربران فراهم می‌آورند.

نکات پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ میان رده

از دیگر نکات مهم در لپ تاپ‌های گیمینگ باید به مجهز بودن آن به حافظه‌های پرسرعت SSD اشاره کرد. SSD یکی از تاثیر گذار‌ترین قطعات برای افزایش سرعت در لپ تاپ است. باید توجه داشت که امکان افزودن و ارتقای SSD به دستگاه یکی از مزیت‌های بسیار خوب و مهم برای هر لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌رود.

حتی لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت بهتر است از پردازنده به روز و نسبتا جدیدی بهره ببرد. البته این پردازنده به اندازه چیپ گرافیکی در بازی‌ها مهم نیست، اما استفاده از آن در کنار گرافیک قدرتمند، بسیار تاثیر گذار است. استفاده از خنک کننده قدرتمند و هیت سینک‌های مدرن در لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار مهم هستند. همچنین در آخر باید به صفحه نمایش، با کیفیت مناسب و نرخ بروزرسانی بالا در تصویر اشاره کرد.


لپ تاپ گیمینگ میان رده چه بازی‌هایی را می‌تواند اجرا کند؟

پاسخ به این سوال که هر لپ تاپ چه توانی برای اجرای بازی‌ها دارد کمی چالش برانگیز است. با این حال در یک نگاه کلی نسبت به مدل‌های معرفی شده در این مقاله می‌توان گفت لپ تاپ گیمینگ میان رده می‌توانند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن 1080p و با فریم ریت معقول ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

توانایی اجرا بازی‌ها در لپ تاپ‌های گیمینگ میان رده

همچنین این لپ تاپ گیمینگ میان رده قادر است تا بازی‌های نسل هشتم را با کیفیتبسیار خوب و بدون مشکل اجرا کند. این لپ تاپ‌ها برای اجرای بازی‌های روز بسیار مناسب هستند اما در آینده ممکن است در اجرا بازی‌ها با بالاترین رزولوشن ممکن دچار مشکل شوند.

همچنین نباید از لپ تاپ گیمینگ میان رده انتظار اجرای همه بازی‌ها با حداکثر رزولوشن و تنظیمات گرافیکی را داشت و ممکن است بازی‌هایی باشند که این محصولات را به چالش بکشند. با این حال مدل‌های معرفی شده در این مقاله امکان تجربه گسترده‌ای از بازی‌ها را به شما می‌دهند. علاوه براین شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی «چطور بفهمم یک بازی روی کامپیوتر من اجرا می‌شود یا نه؟» از امکان اجرای بازی‌های مختلف روی سیستم خود آگاه شوید.


لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Dash F15 TUF516PE – AB

کارشناسان شرکت ایسوس (Asus) همواره سعی در تولید مدل‌هایی با کیفیت بالا و مورد قبول اکثریت کاربران دارند. به همین دلیل در این مدل نیز سعی کرده‌اند تا ویژگی‌های مناسب و ایده‌آل اکثریت کاربران را در نظر بگیرند. TUF Dash F15 TUF516PE – AB یکی از مدل‌های پر فروش ایسوس بوده و قیمتی بسیار خوب در کنار سخت افزار مناسب را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Dash F15 TUF516PE - AB

این لپ تاپ گیمینگ میان رده قیمتی در حدود ۳۲ میلیون تومان دارد و از مشخصات بسیار جذابی برخوردار است. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i7 و مدل 11370H است. این پردازنده دارای ۴ هسته و ۸ رشته و همچنین ۱۲ مگابایت کش بوده و سرعت مناسبی دارد.

ایسوس در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است. شما همچنین می‌توانید رم خود را تا ۴۰ گیگابایت نیز افزایش دهید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در این لپ تاپ گیمینگ میان رده گرافیک آن است. در این محصول از یک گرافیک Geforce RTX 3050TI استفاده شده است. این چیپ گرافیکی ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

باید بدانید این محصول از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) با پنل IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۱۴۴ هرتز است. برای حافظه این محصول، ایسوس یک SSD و از نوع M.2 با حجم ۵۱۲ گیگابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ گیمینگ یک نمونه 4 سلولی است و تا حداکثر 4 ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Dash F15 TUF516PE – AB
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۴۰ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۳۲ میلیون تومان

با توجه به مشخصات این لپ تاپ گیمینگ میان رده و قیمت محصول به سختی می‌توان اشکالی در آن یافت. با این حال اگر ایسوس به صورت پیش فرض از حافظه HDD هم درون این لپ تاپ استفاده کرده بود این محصول به یکی از بهترین پیشنهادها تبدیل می‌شد.


لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ASUS TUF Dash F15 FX516PM

کمپانی ایسوس همواره به عنوان یکی از برندها، با ارزش خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مدل‌های حرفه‌ای، گزینه‌های خوبی در رده قیمت پایین تا متوسط نیز عرضه می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. لپ تاپ Dash F15 FX516PM از سری TUF Gaming نیز یکی از همین مدل‌های میان رده است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ASUS TUF Dash F15 FX516PM

این لپ تاپ گیمینگ میان رده در بازار را می‌توان با قیمتی کمتر از ۳۵ میلیون تومان خریداری کرد. پردازنده استفاده شده درون این محصول از سوی اینتل تامین شده است که یک نمونه از سری i7 بوده و با کد 11370H شناسایی می‌شود. این پردازنده از ۱۲ مگابایت کش بهره برده است و ۴ هسته دارد.

رم استفاده شده درون این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4 است. از مشخصات این رم می‌توان به باس ۳۲۰۰ مگاهرتزی آن و قابلیت ارتقا آن تا ۴۰ گیگابایت اشاره کرد. همچنین از یک گرافیک مجزا درون این محصول استفاده شده که مدل آن Geforce RTX 3060 است. این گرافیک دارای ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

ایسوس برای این محصول یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ بروزرسانی تصویر بسیار خوب ۱۴۴ هرتزی استفاده کرده است. رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. میزان حافظه موجود در این لپ تاپ گیمینگ میان رده ۵۱۲ گیگابایت به صورت SSD بوده که نوع آن M.2 است. باتری این محصول از نوع ۴ سلولی است که می‌تواند تا حداکثر ۷ ساعت شما را همراهی کند.

مدل لپ تاپ ASUS TUF Dash F15 FX516PM
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۴۰ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۳۴ میلیون تومان

مانند مدل معرفی شده پیشین، این محصول هم مشخصات بسیار خوبی را همراه خود دارد. با این حال اگر حافظه HDD هم به صورت پیش فرض برای آن در نظر گرفته می‌شد دیگر نگرانی بابت فضای کافی وجود نداشت.


لپ‌ تاپ ایسر مدل Predator TRITON 300 SE

کمپانی ایسر (Acer) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است که قدمت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد. تعجبی هم ندارد که محصولات آن به واسطه کیفیت و استفاده از کولینگ‌های قدرتمند از فروش بالایی برخوردار باشند. لپ تاپ گیمینگ میان رده TRITON 300 SE یکی از محصولات ارزنده این برند است.

لپ‌ تاپ ایسر مدل Predator TRITON 300 SE

قیمت این لپ تاپ زیبا در بازار کشور حدود ۳۶ میلیون تومان است. پردازنده‌ای که درون این محصول جای گرفته یک نمونه Core i7 بوده که با کد 11375H شناسایی می‌شود. این پردازنده ۱۲ مگابایت کش دارد و از ۴ هسته تشکیل شده است. رم استفاده شده در این محصول ۱۶ گیگابایت است.

این رم‌ DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز بوده که نشان دهنده سرعت خوب آن‌ها است. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید. گرافیک در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ Geforce RTX 3050TI است. این گرافیک از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ ۱۴ اینچ بوده و دارای نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و پنل آن از نوع IPS است. میزان ظرفیت حافظه این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت به صورت SSD بوده و از نوع M.2 است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته است.

مدل لپ تاپ Predator TRITON 300 SE
پردازنده Intel Core i7 11375H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۴ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،USB 2.0
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۳۶ میلیون تومان

احتمالا یکی از مشکلات این لپ تاپ گیمینگ میان رده صفحه نمایش ۱۴ اینچی آن باشد. با این حال کانفیگ بسیار خوبی همراه خود داشته و از قابلیت ارتقا رم تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این مقدار می‌تواند برای بسیاری از کاربران بسیار کارآمد باشد.


لپ تاپ ایسوس مدل ASUS TUF Gaming FA507RE

ایسوس سعی کرده تا در بعضی از مدل‌های خود تعادلی بین قطعات سخت افزاری مهم را ایجاد کند. این تعادل باعث شده تا این محصولات هم از پردازنده مناسبی بهره ببرد، هم چیپ گرافیکی مناسبی داشته باشد و هم از رم کافی برای گیمینگ استفاده کنند. لپ تاپ گیمینگ میان رده ایسوس با مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FA507RE یکی از این موارد است.

لپ تاپ گیمینگ ASUS TUF Gaming FA507RE

قیمت این محصول در بازار کشور حدود ۴۰ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته تا پردازنده Ryzen 7 را برای این لپ تاپ گیمینگ میان رده در نظر بگیرد. مدل این پردازنده 6800H نام دارد و دارای ۱۶ مگابایت کش است.

همچنین کمپانی در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم استفاده کرده است. این رم‌‌ها از نوع DDR5 بوده و دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند. همچنین یک چیپ گرافیکی بسیار خوب برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. مدل این گرافیک Geforce RTX 3050TI است و ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع NVMe است. یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته که شما را تا حداکثر ۱۲ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ ASUS TUF Gaming FA507RE
پردازنده AMD Ryzen 7 6800H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۰ میلیون تومان

این لپ تاپ گیمینگ میان رده از کانفیگ بسیار خوبی بهره برده و به سختی می‌توان مشکلی در آن یافت. استفاده از پردازنده قدرتمند در کنار گرافیک بسیار خوب Geforce RTX 3050TI و همچنین استفاده از رم‌های DDR5 یک محصول بسیار ارزنده را پدید آورده است.


لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-O

کمپانی لنوو (Lenovo) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ حضور پر رنگی دارد. لپ تاپ گیمینگ میان رده IdeaPad Gaming 3-O یکی از محصولاتی است که از قیمت مناسبی در کنار کانفیگ بسیار خوب برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-O

این لپ تاپ گیمینگ میان رده از مشخصات خوبی بهره برده و قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومان را در بازار کشور دارد. این لپ تاپ از پردازنده Ryzen 7 5800H بهره برده و از ۱۶ مگابایت کش برخوردار است. این میزان از کش نشان دهنده سرعت خوبی برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز جای گرفته است. این میزان از رم برای گیمینگ ایده‌ال نیست اما با توجه به گرافیک استفاده شده در این لپ تاپ می‌توان دلیل استفاده از این مقدار از رم را توجیه کرد. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3060 است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ میان رده ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. لنوو برای محصول خود از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و به صورت NVMe استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۳ سلولی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است و تا ۴ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-O
پردازنده AMD Ryzen 7 5800H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۳۶ میلیون تومان

بدون شک بزرگ‌ترین مشکل این لپ تاپ گیمینگ میان رده رم ۸ گیگابایتی آن است. پیشنهاد می‌شود در صورت خرید این محصول بلافاصله اقدام به افزایش رم آن کنید. البته باید به استفاده از پردازنده خوب در کنار گرافیک آن نیز به عنوان یک نکته مثبت در این لپ تاپ گیمینگ میان رده اشاره کرد.


لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5-AN515-C

ایسر بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ است. این کمپانی به دلیل استفاده از کولینگ‌های بسیار قدرتمند و بروز در لپ تاپ به سرعت جای خود را در دل گیمرها باز کرد. Nitro 5-AN515-C یک لپ تاپ گیمینگ میان رده است که از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت مناسب برخوردار است.

لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5-AN515-C

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان در دسترس است و کانفیگ عالی را با خود به همراه دارد. پردازنده i7 نسل یازدهم با کد 11800H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۳۲ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ بیش از اندازه خواهد بود.

همچنین این رم‌‌های DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن‌ها دارد. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3060 است که از ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار است. باید بدانید که استفاده از پردازنده بسیار خوب در کنار رم‌های ۳۲ گیگابایتی و گرافیک قدرتمند، این محصول را به یکی از بهترین لپ تاپ‌های میان رده تبدیل کرده است.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی است که دارای رزولوشن Quad HD (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. همچنین ایسر برای این محصول خود یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع NVMe در نظر گرفته است. باتری استفاده شده در این محصول یک نمونه ۳ سلولی است. این باتری تا حداکثر ۵ ساعت شما را همراهی خواهد کرد.

مدل لپ تاپ Acer Nitro 5-AN515-C
پردازنده Intel Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۰ میلیون تومان

بنظر نمی‌رسد که بتوان از این محصول ایراد بزرگی گرفت. استفاده از یک پردازنده عالی با کش ۲۴ مگابایتی به همراه ۳۲ گیگابایت رم DDR4 پر سرعت برای هر گیمری جذاب است. به خصوص زمانی که این ترکیب را در کنار چیپ گرافیکی Geforce RTX 3060 مشاهده می‌کنیم.


لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5-AN515-CB

ممکن است به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ میان رده با پردازنده‌ای بسیار قدرتمند باشید. یافتن یک محصول با پردازنده بسیار قدرتمند در رنج قیمتی میان رده‌ها دشوار خواهد بود. اما ایسر برای شما یک پیشنهاد بسیار عالی دارد. لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5-AN515-CB پیشنهاد این کمپانی برای شماست.

لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5-AN515-CB

این لپ تاپ گیمینگ قیمتی کمتر از ۴۵ میلیون تومان دارد و از مشخصات بسیار جذابی برخوردار است. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i9 و مدل 11900H است. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته و همچنین ۲۴ مگابایت کش بوده و سرعت فوق‌العاده بالایی دارد.

ایسر در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است. شما می‌توانید رم خود را تا ۶۴ گیگابایت نیز افزایش دهید. همچنین در این لپ تاپ گیمینگ میان رده از گرافیک بسیار خوب Geforce RTX 3060 استفاده شده است. این چیپ گرافیکی ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

و یکی دیگر از بخش‌های بسیار جذاب این محصول صفحه نمایش آن است. این لپ تاپ گیمینگ از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Quad HD (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و از نوع IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۱۶۵ هرتز است. برای حافظه این محصول، ایسر یک SSD با حجم ۱ ترابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ گیمینگ میان رده یک نمونه ۴ سلولی است و قابلیت استفاده تا ۵ ساعت بدون نیاز به شارژر را به شما می‌دهد.

مدل لپ تاپ Acer Nitro 5-AN515-CB
پردازنده Intel Core i9 11900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول کمتر از ۴۵ میلیون تومان

ایسر با استفاده از یک پردازنده Core i9 در کنار صفحه نمایش بسیار عالی و گرافیک قدرتمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین ظرفیت رم‌ها برای گیمینگ کافی بوده و حافظه ۱ ترابایتی نیز از جمله نکات مثبت این محصول است.


لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZM-AA

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات میان رده ایسوس که با قیمت مناسبی با توج به کانفیگ آن به شما پیشنهاد می‌شود، با نام TUF Gaming F15 FX507ZM-AA شناخته می‌شود.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZM-AA

قیمت این محصول در بازار ایران حدود ۴۸ میلیون تومان است. ایسوس یک پردازنده Core i7 و از نسل دوازدهم اینتل با کد 12700H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

شما می‌توانید میزان رم خود را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار عالی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ میان رده Geforce RTX 3060 است. این چیپ گرافیگی ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus TUF Gaming F15 FX507ZM-AA
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۸ میلیون تومان

به سختی می‌توان مشکلی در این لپ تاپ گیمینگ میان رده یافت. با توجه به قیمت نسبتا بالا، ایسوس سعی کرده با استفاده از سخت افزار مناسب بهترین نتیجه را از این محصول به دست آورد. استفاده از رم‌ DDR5 و پردارنده نسل دوازدهم اینتل در کنار گرافیک قدرتمند نتیجه این تلاش است.


لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX516PR

پیشنهاد تعداد زیادی محصول گیمینگ از یک برند نشان دهنده کیفیت بالا، کانفیگ مناسب و داشتن یک برچسب قیمتی متناسب با این موارد است. ایسوس ثابت کرده که ارزش زیادی برای محصولات گیمینگ قائل است. به همین دلیل محصولاتی بسیار متنوع در کانفیگ و قیمت را ارائه کرده و یکی از محصولات ارزنده آن بدون شک TUF Gaming FX516PR است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX516PR

قیمت این محصول ساده و بسیار زیبا در بازار کشور حدود ۴۹ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته تا بجای استفاده از یک پردازنده نسل دوازدهم، از یک نمونه نسل یازدهم استفاده کند. پرازنده Core i7 11370H از قدرت بسیار مناسبی برخوردار بوده و دارای ۱۲ مگابایت کش است.

همچنین این کمپانی از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز استفاده کرده و امکان ارتقا آن نیز در این لپ تاپ گیمینگ میان رده وجود دارد. استفاده از پردازنده و رم‌ DDR4 قدیمی‌تر باعث شده تا در کنار قدرت مناسب این محصول از گرافیک Geforce RTX 3070 بهره ببرد. این گرافیک دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش استفاده شده در این محصول اندازه ۱۵.۶ اینچی دارد. رزولوشن آن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید به نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی آن نیز اشاره کرد. ایسوس از یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به شکل M.2 استفاده کرده و یک باتری ۳ سلولی شما را تا حداکثر ۵ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus TUF Gaming FX516PR
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0، LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۹ میلیون تومان

ایسوس با استفاده از رم DDR4 و پردازنده نسل یازدهم توانسته با قیمتی مناسب از گرافیک قدرتمند Geforce RTX 3070 استفاده کند. با این حال اگر شاهد استفاده از پردازنده بروزتر در این لپ تاپ گیمینگ میان رده بودیم، بدون شک با یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار مواجه می‌شدیم.


لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل KATANA GF66 12UE

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ است. MSI سعی کرده محصولی با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام KATANA GF66 12UE شناخته می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل KATANA GF66 12UE

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۵۰ میلیون تومان است و از کانفیگ بسیار مناسبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i7 بوده و از مدل 12700H در آن استفاده شده است. این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی در آن مشاهده می‌شود.

MSI از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3060 است. این گرافیک ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ میان رده یک نمونه ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و نوع آن IPS است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که کمپانی MSI برای محصول خود یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 در نظر گرفته است. همچنین یک باتری ۳ سلولی شما را تا حداکثر ۳ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI KATANA GF66 12UE
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۰ میلیون تومان

بدون شک قیمت بالای این لپ تاپ گیمینگ میان رده باعث شده انتظار زیادی از آن داشته باشیم. بزرگ‌ترین مشکل این محصول در رم آن دیده می‌شود و کمپانی MSI می‌توانست از یک رم DDR5 در این محصول استفاده کند.


نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی لپ تاپ‌های گیمینگ میان رده پرداختیم. این مدل‌های منتخب شامل لپ تاپ‌هایی هستند که تا بازه‌ی قیمت ۵۰ میلیون تومان می‌توانند تجربه‌ی کامل را از نسل هشتم و بعضا بازی‌های جدیدتر در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین این مدل‌ها توانایی ارائه‌ی تجربه‌ایی باکیفیت از غالب بازی‌های آنلاین چند نفره‌ی محبوب را دارند.

لپ تاپ مناسب گیمینگ میان رده چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ تاپ مناسب گیمینگ میان رده از ترکیب پردازنده مناسب و گرافیک مستقل در کنار رم با فرکانس بالا بهره می‌برد. این لپ‌ تاپ‌ها معمولا قابلیت ارتقا نیز دارند.

لپ تاپ گیمینگ میان رده چه بازی‌ها را اجرا می‌کند؟

لپ تاپ گیمینگ میان رده می‌توانند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن 1080p و با فریم ریت معقول ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا