بازی

از سونی به مبلغ ۵ میلیارد دلار در بریتانیا شکایت شده است

از سونی به مبلغ ۵ میلیارد دلار در بریتانیا شکایت شده است

در بریتانیا یک شکایت دسته جمعی از سونی (Sony) صورت گرفته که این شرکت را به کلاه‌برداری و دزدی در فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن متهم می‌کند. 

الکس نیل (Alex Neill)، مدافع حقوق مصرف کننده، این شکایت را مطرح کرده و ادعا دارد که سونی با درخواست سهم از هر خریدی که در فروشگاه پلی استیشن انجام می‌شود، قانون رقابت عادلانه را نقض می‌کند. او همچنین اعلام کرده که مصرف کنندگان در ۶ سال گذشته حدود ۵.۹ میلیارد دلار پول بیشتر به سونی پرداخت کرده‌اند. 

این شکایت از جانب تمام کسانی که از ۱۹ آگوست ۲۰۱۶ (۲۹ مرداد ۱۳۹۵) از فروشگاه پلی استیشن خرید کرده‌اند، صورت گرفته است. در شش سال گذشته حدود ۹ میلیون نفر از این فروشگاه بازی یا بسته الحاقی خریداری کرده‌اند. اگر الکس نیل در دادگاه پیروز شود، این ۹ میلیون نفر مبلغی بین ۶۷ تا ۵۶۲ پوند دریافت خواهند کرد. 

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray

فروشگاه دیجیتالی سونی

اما سوال اصلی این است که الکس نیل اشتباه سونی را چه چیزی می‌داند؟ سونی مثل مایکروسافت و استیم از فروش دیجیتالی محصولات ۳۰٪ سهم برمی‌دارد. با این وجود الکس نیل باور دارد این میزان دزدی محسوب می‌شود. شما می‌توانید بیانیه‌ای که نیل در این زمینه منتشر کرده را در زیر بخوانید:

صنعت ویدئو گیم در حال حاضر بزرگ‌ترین صنعت سرگرمی در بریتانیا است، جلوتر از تلویزیون، فیلم و موسیقی. بسیاری از افراد آسیب‌پذیر برای ارتباط با دیگران به بازی‌ها متکی هستند.

اقدامات سونی برای میلیون‌ها نفری که توانایی مالی زیادی ندارند، هزینه‌آور است، به‌ویژه زمانی که در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی هستیم و بیشتر از قبل روی کیف پول مصرف‌کننده فشار است.

مطلب پیشنهادی:تحلیل شخصیت نیتن دریک – سری بازی‌های Unchartedداستان یک دزد دوست‌داشتنی!
تحلیل شخصیت نیتن دریک – سری بازی‌های Uncharted


چطور سرعت اینترنت رو بالا ببریم؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا