بازی

اکنون می‌توانید Doom را روی یک تراکتور بازی کنید!

اکنون می‌توانید Doom را روی یک تراکتور بازی کنید!

طی چند سال گذشته، طرفداران Doom بازی را تقریباً روی هر چیزی که تصور کنید اجرا کرده‌اند. از Lego و توییتر گرفته تا ماشین حسابی که با چند عدد سیب‌زمینی روشن شده بود. با این حال، بازی کردن این عنوان قدیمی در تراکتور John Deere چیزی فراتر از یک میم ساده است. این یک پیروزی بزرگ برای جنبش حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی است.

طی برگزاری کنفرانس هک DEF CON آخر هفته گذشته در شهر لاس وگاس، هکر استرالیایی، Sick Codes، صفحه نمایش تراکتور جان دیر خود را نشان داد که یک نسخه با تِم مزرعه Doom را اجرا می‌کرد. این نمایشگر یک پیروزی برای حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی به شمار می‌رود، زیرا ثابت می‌کند چندین مدل از این تراکتورها قابلیت هک شدن را دارند.

مطلب پیشنهادی:۱۰ بازی که زمان عرضه بالاترین گرافیک را داشتندچشمانت جز زیبایی نبینند!
۱۰ بازی که زمان عرضه بالاترین گرافیک را داشتند

Sick Codes در مصاحبه با Wired گفت:

کشاورزان تجهیزات قدیمی را ترجیح می‌دهند صرفاً به این دلیل که می‌خواهند قابلیت اطمینان داشته باشند. آن‌ها دوست ندارند در مهم‌ترین زمان سال که مجبور هستند محصولات را برداشت کنند، مشکلی پیش بیاید. بنابراین این چیزی است که همه ما باید دنبالش باشیم تا آن‌ها بتوانند وسایل خود را زمانی که به مشکل برمی‌خورند، تعمیر کنند. بدین معنا که قادر باشند نرم‌افزار تراکتور خود را تعمیر کنند یا در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

برای دهه‌ها، جان دیر انحصار مجازی تجهیزات کشاورزی در ایالات متحده را در اختیار داشته و از این قدرت برای گنجاندن مکانیسم‌های ضد دستکاری در تراکتورهای خود استفاده کرده تا کشاورزان را مجبور به قراردادهای پرهزینه تعمیر کند و از تعمیر سخت‌افزار به وسیله آن‌ها جلوگیری کند.

حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی از جان دیر و اپل به عنوان نمونه بارز این موضوع استفاده می‌کند که چرا تصویب یک قانون که به مالکان اجازه دهد وسایل خود را تعمیر کنند، الزامی است.

جان دیر با حق تعمیر در هر مرحله مبارزه کرده است، حتی تا آنجا پیش رفتند که بازی رومیزی مونوپولی برند خود را ایجاد کردند تا هر بار که در گوگل «انحصار جان دیر» (John Deere monopoly) را جستجو می‌کنید، به جای اخبار ناخوشایند، تبلیغات این بازی به نمایش در بیایند.

Sick Codes ماه‌ها تلاش کرد و زحمت کشید تا سخت‌افزار جان دیر را کرک کند و به روش‌های بسیار پیچیده‌ای نیاز داشت. او امیدوار است دانشی که در جیلبریک کردن تراکتورهای جان دیر به دست آورده، برای ایجاد ابزاری برای هک کردن تراکتورهای دیگر به کار رود.

در حالی که این هک‌ها به احتمال زیاد فقط به این دلیل است که کشاورزان بتوانند تراکتورهای خود را تعمیر کنند، خوب است آدم بداند آن‌ها می‌توانند سوار بر تراکتور Doom بازی کنند.

مطلب پیشنهادی:۱۰ مینی‌گیم پنهان در بازی‌ها که از وجودشان خبر ندارید!هیس! بین خودمون بمونه…
۱۰ مینی‌گیم پنهان در بازی‌ها که از وجودشان خبر ندارید!


داستان ساخت ترسناک‌ترین بازی جهان

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا