بازی

نویسنده Metro 2033 به‌خاطر محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین تحت تعقیب قرار گرفت

نویسنده Metro 2033 به‌خاطر محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین تحت تعقیب قرار گرفت

دیمیتری گلوخوفسکی، نویسنده روسی و ۴۲ ساله رمان محبوب Metro 2033 و دنباله‌های آن، پس از محکوم کردن حمله کشورش به خاک اوکراین در لیست «تحت تعقیب‌‌های» دولت قرار گرفته و در صورت بازگشت به روسیه، حداقل به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

مطلب پیشنهادی:ویجی لاگ: ریمیک، ریمستر، ریبوت و کالکشن چطور در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کردند؟دوباره میسازمت بازی!
ویجی لاگ: ریمیک، ریمستر، ریبوت و کالکشن چطور در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کردند؟

ماجرا از جایی آغاز شد که عده‌ای گلوخوفسکی را به سکوت در برابر حمله نظامی کشورش متهم کردند و وی را حامی دولت روسیه خواندند. نویسنده سری مترو بلافاصله در پیامرسان تلگرام حاضر شد و پاسخ منتقدان را داد.

من آماده‌ام تا هرچه از قبل گفته‌ام را تکرار کنم: جنگ را متوقف کنید! بفهمید که این یک جنگ علیه تمام ملت اوکراین است و آن را متوقف کنید!

با اینکه تعداد مخالفان جنگ در کشور روسیه کم نیست، رویترز گزارش می‌دهد گلوخوفسکی به‌خاطر شهرت و محبوبیت فراوان و همچنین قوانین جدید دولتی، جزو نخستین چهره‌هایی است که با واکنش جدی حکومت روبرو شده.

نویسنده Metro 2033 فعلا در روسیه به سر نمی‌برد اما در صورت بازگشت و دستگیری، بین ۱۰ تا ۱۵ سال زندان را پیش‌روی خود می‌بیند. ادعای قانونی دولت، «انتشار اخبار نادرست از سوی این نویسنده درباره ارتش کشور است».

گلوخوفسکی سال‌ها با توسعه‌دهنده اوکراینی 4A Games برای ساخت سه‌گانه مترو (بازی‌های Metro Last Light، Metro 2033 و Metro Exodus) بر اساس کتاب‌های خودش همکاری مستقیم داشته است. 4A Game در سال ۲۰۱۴، زمانی که روسیه استان کریمه را تصرف کرد، از اوکراین گریخت و اکنون در کشور مالت دفتر دارد.


تماشا کنید: منفورترین بازیگران هالیوود در تاریخ

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا