رمز ارز

اولین مارپیچ مرگ در بازار NFT، فرصت خرید فرا رسیده؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بسیاری از صاحبان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مجموعه‌های باشگاه قایق تفریحی میمون کسل (BAYC) و کریپتوپانکس که از این دارایی‌ها به‌عنوان وثیقه برای گرفتن وام در اتر استفاده می‌کردند، در بازپرداخت بدهی‌های خود شکست خورده‌اند. این وضعیت می‌تواند منجر به اولین لیکوییدیشن بزرگ در صنعت NFT شود.
بنیان‌گذار لانچ پد وب ۳ Double Studio، می‌گوید که سرویس وام‌دهی BendDAO می‌تواند از ترس اینکه به‌اصطلاح «عامل سلامت» این بدهی‌ها به زیر یک برسد، تا ۵۵ میلیون دلار از NFTها را برای بازیابی وام‌های خود نقد کند.
قابل ذکر است که قیمت کف مجموعه NFT در تعیین فاکتور سلامت، مهم است. BendDAO حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از قیمت کف NFT را به‌عنوان وام، ارائه می‌دهد. اما این پروتکل، NFTها را در صورتی می‌فروشد که قیمت کف آن‌ها به مقدار وام گرفته‌شده، بسیار نزدیک شوند.
در همین حال، قیمت کف BAYC از ۱۵۳٫۷ اتر در ماه می به ۶۹.۶۹ اتر در ماه آگوست کاهش یافته است که یک افت تقریبا ۵۵ درصدی را در طول سه ماه نشان می‌دهد.
وام‌گیرندگان، ۴۸ ساعت فرصت دارند، وام را بازپرداخت کنند. در غیر این صورت، وثیقه NFT آن‌ها نقد می‌شود. این لیکوییدیشن می‌تواند منجر به مارپیچ مرگ برای اکوسیستم BAYC و به طور کلی بازار NFT شود.
در همین حال، برخی کارشناسان معتقدند که لیکوییدیشن BAYC فرصت مناسبی برای خرید NFTهای آن با قیمت ارزان‌تر است. اما برخی دیگر معتقدند خریداران به دلیل کمبود فرصت آربیتراژ، ممکن است تمایلی به خرید نداشته باشند و BendDAO مجبور باشد منتظر بماند تا وام‌گیرندگان وام‌های خود را بازپرداخت کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا