بازی

استیم دوباره رکورد خود را شکست؛ بیش از ۳۰ میلیون بازیکن همزمان

استیم دوباره رکورد خود را شکست؛ بیش از ۳۰ میلیون بازیکن همزمان

همه‌گیری کرونا باعث شد تا نرخ کاربران همزمان استیم نیز افزایش بسیار زیادی پیدا کند. اکنون طبق نمودارهای ارائه شده، فروشگاه بازی استیم به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرده و در یکشنبه گذشته، بیش از ۳۰ میلیون کاربر به صورت همزمان از آن استفاده می‌کردند.

استیم در چند سال گذشته، مدام رکوردهای خود را شکسته است. اوایل سال جاری، این پلتفرم رکورد ۲۹ میلیون کاربر همزمان را گزارش کرده بود و از آن زمان تاکنون نیز به رشد خود ادامه داده است. اکنون طبق نمودارهای استیم، این رکورد به عدد فوق‌العاده ۳۰,۰۲۳,۵۷۵ نفر رسیده است.

مطلب پیشنهادی:چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟استیم و باز هم یک برگ برنده حسابی!
چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟

پنج بازی برتر اوج آخر هفته گذشته نیز عبارتند از:

  • Counter-Strike: Global Offensive
  • DOTA 2
  • Lost Ark
  • Apex Legends
  • PUBG: Battlegrounds
Steam

در این زمان، بیش از یک میلیون کاربر به صورت همزمان مشغول بازی CS:GO بوده‌اند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که تمام ۳۰ میلیون کاربر آنلاین این پلتفرم در حال بازی کردن نبوده‌اند، زیرا این میزان همچنین شامل کاربرانی می‌شود که در حال جستجو و پیدا کردن بازی‌های موردنظر خود در استیم نیز بوده‌اند.

احتمال پی‌سی دستی Steam Deck که خرید آن به‌تازگی ساده‌تر شده نیز تاثیر زیادی روی افزایش تعداد کاربران همزمان استیم داشته باشد.

علاوه بر بازی‌های معمولی که بر چارت‌های استیم غالب هستند، عناوین دیگری نیز در چند وقت گذشته شاهد افزایش تعداد بازیکنان خود بوده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به Cyberpunk 2077 اشاره کرد که از زمان انتشار انیمه Edgerunners، تعداد بازیکنان آن نیز بیتشر شده است. همچنین تعداد بازیکنان The Sims 4 نیز پس از رایگان شدن آن افزایش زیادی پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی:چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟روی توزیع‌های لینوکسی هم می‌توان بازی کرد
چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟


بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا