رمز ارز

تکلیف توکن‌‎های NFT پس از به‌روزرسانی اتریوم چه می‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به‌روزرسانی ادغام اتریوم بر روی کاربران این شبکه بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا ممکن است دارایی‌های آنها به دلیل این رویداد تحت تأثیر قرار گیرد.
به گزارش سایت کریپتوپولیتن، انتقال از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) به اثبات سهام (Proof of Stake) احتمالاً توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر شبکه اتریوم را هم با چالش روبرو خواهد کرد. بنابراین، کاربران باید اقدامات احتیاطی را مد نظر داشته باشند.
اتریوم امسال 7 ساله می‌شود و برای کاربران خود هدیه‌ای در قالب ادغام آورده است. ادغام اتریوم تأثیرات بسیاری بر روی کاربران خواهد داشت؛ زیرا در حال تغییر ایده اصلی نحوه عملکرد این شبکه است که نه تنها بهبود سرعت، بلکه پیشرفت‌های دیگری را هم برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
توکن‌های NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال نیز احتمالاً تحت تأثیر ادغام اتریوم قرار می‌گیرند و همزمان با اجرای این به‌روزرسانی، احتمالاً یک کپی از NFTها ایجاد خواهد شد. بنابراین، NFT دوم ممکن است برای مالک مشکل ایجاد کند؛ چون قطعیتی در مورد وقوع آن وجود ندارد. بنابراین، کاربران باید قبل از وقوع هر گونه حادثه ناگوار مراقب باشند.
حذف رقابت اعتبارسنجی توسط ماینرها، هزینه‌های شبکه برای تراکنش‌ها را نیز کاهش می‌دهد و به نوبه خود به نفع کاربران است. اما NFTها یکی از مهم ترین کالاها در بلاکچین اتریوم هستند که درآمد قابل‌توجهی را نیز برای آن به ارمغان می‌آورند. تحلیلگران در مورد تأثیرات مختلفی که ادغام اتریوم ممکن است بر NFTها داشته باشد، حدس‌هایی می‌زنند.
مهم‌ترین تاثیر، کاهش هزینه ضرب و نگهداری NFTها خواهد بود. تغییر ذکر شده، کارمزد شبکه را تا 90 درصد در بلاکچین اتریوم کاهش می‌دهد. در همین حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با وقوع ادغام، اتریوم افزایش سرعت تراکنش داشته باشد و ضرب و نگهداری NFTها بسیار آسان‌تر شود.
اما تأثیرات احتمالی ادغام اتریوم به مزایای آن محدود نمی‌شود و ممکن است اثرات منفی هم بر NFTها و صاحبان آنها داشته باشد. به گفته آدام مک براید، ادغام اتریوم ممکن است NFT کاربران را در معرض خطر قرار دهد. مک براید در یک تاپیک توییتری مشکل احتمالی و راه‌حل آن را توضیح داده است.
از آنجایی که احتمال ادغام اتریوم در 15 یا 16 سپتامبر وجود دارد، کاربران زمان دارند تا NFTهای خود را ایمن نمایند. به گفته مک براید، انتظار می‌رود حداقل یک فورک Proof of Work اتریوم باقی بماند و به فعالیت خود ادامه دهد. اگر این اتفاق بیافتد، دو نسخه از NFTهای کاربران ایجاد خواهد شد، یکی از نسخه‌ها در فورک Proof of Work فورک و نسخه دیگر در شبکه Proof of Stake.
در این صورت، کاربران ممکن است با مشکلی به نام «حمله مجدد» مواجه شوند، به این معنی که اگر تراکنش در یک بلاکچین انجام شود، ممکن است روی دیگری نیز اتفاق بیفتد. بنابراین، شخص دیگری ممکن است بتواند به NFT یا هر دارایی دیجیتال دیگری دسترسی داشته باشد و تراکنش انجام دهد. این تراکنش‌ها حتمی نیستند، ولی احتمال رخ دادن آنها وجود دارد.
برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و اثرات احتمالی ادغام، کاربران می‌توانند NFT‌های خود را از فهرست حذف کرده و آن‌ها را به کیف پول‌های جدید منتقل کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا