بازی

نحوه تشخیص ساعت سیکو اصل

نحوه تشخیص ساعت سیکو اصل

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حسن شهرت، کیفیت و زیبایی محصولات سیکو در کنار قیمت مناسب آن باعث شده در سراسر جهان فروش بالایی داشته باشد. در این بین برخی افراد سودجو و کلاهبردار هم با سوء استفاده از این موقعیت اقدام به عرضه ساعت‌های تقلبی که در کارگاه‌های کوچک زیر زمینی شانگهای، پکن و پاتایا تولید می‌شوند با نام تجاری سیکو می‌کنند. کیفیت این محصولات پایین بوده و گاهی با وجود ظاهر زیبا خیلی زود خراب می‌شوند. در این مطلب یک سری نکات مهم و واقعی را در مورد نحوه تشخیص ساعت سیکو اصل با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱. سیکو اصل ژاپنی آرام
محصولات اصل سیکو تقریبا بی‌صدا هستند و کیفیت موتور آن‌ها به حدی بالا است که هیچ صدای گوش خراشی از آن دیگران را آزار نمی‌دهد. اگر ساعتی که مقابل شما قرار دارد صدای زیادی تولید می‌کند که از موتور آن به گوش می‌رسد احتمالا با یک مدل تقلبی مواجه هستید.
صدای موتور سیکو اصل تنها زمانی به گوش می‌رسد که گوش خود را روی ساعت بگذارید و با دقت گوش فرا دهید. عقربه‌های مدل‌های اصل هم صدای زیادی تولید نمی‌کنند. ساختار ساعت‌های سیکو بسیار ساده است و به همین دلیل هیچ صدایی از عقربه‌های آن هم به گوش نمی‌رسد.
ساعت‌ سیکو در مقابل آب مقاوم هست و میزان مقاومت آن‌ها هم در دفترچه راهنمای آن ذکر شده. اغلب مدل‌های سیکو تا ۳۰ متر در مقابل آب مقاومت دارند اما مدل‌های تخصصی غواصی هم هستند که تا ارتفاع بیشتری در مقابل آب مقاومت می‌کنند.

۲. لوگوی ساده و هنرمندانه رمز شناسایی
لوگوی برند (SEIKO) خیلی ساده نوشته می‌شود و در همه جا حروف آن بزرگ است درست مثل چیزی که اینجا می‌بینید. برخی مدل‌های تقلبی با لوگوی اشتباه و تلفظ‌های غلطی مثل SIEKO یا SIKO ارائه می‌شوند. حتی دیده شده گاهی از حروف کوچک برای درج لوگو استفاده شده که فیک و تقلبی بودن آن را نشان می‌دهد.
کیفیت بسته بندی و جعبه ساعت‌های سیکو هم بسیار مهم است و در همه جای دنیا به یک شکل عرضه می‌شود، هنگام خرید دقت کنید که بسته بندی دقیقا همان چیزی باشد که در سایت‌های معتبر نمایش داده می‌شود و روی بسته بندی هم لوگو به درستی درج شده باشد.

۳. کد رفرنس و شناسایی از طریق سایت
سیکو برای اینکه با مدل‌های تقلبی که اعتبار آن را خدشه‌دار کرده مقابله کند یک کد رفرنس خاص برای هر مدل تعریف کرده و تلاش کرده امکان شناسایی مدل‌های اصل را از طریق وبسایت رسمی سیکو هم در اختیار خریداران و علاقه‌مندان محصولات خود قرار دهد.
پشت تمامی مدل‌های سیکو یک شماره سریال ۶ رقمی درج شده که با جستجوی آن در سایت میتوانید تصویر ساعت و مشخصات آن را مشاهده کنید. حتی اگر کد رفرنس ساعت سیکو را در سایت‌های فروشگاهی معتبر مثل ای بی و آمازون سرچ کنید می‌توانید مشخصات ساعت را مشاهده کنید.
همچنین می‌توانید مدل ساعت را در اینترنت سرچ کرده و تصاویر ساعت را با آنچه قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. ساعت نباید از نظر شکل ظاهری، وزن و مشخصات هیچ تفاوتی با تصاویری که از آن در اینترنت منتشر شده داشته باشد.
ویژگی‌های هر محصول در سایت مرجع سیکو با جزئیات ذکر شده با یک نگاه ساده می‌توان از آن‌ها اطلاع پیدا کرد و ساعتی که قصد خرید آن را دارید با مشخصات مقایسه کنید.

۴. کارت گارانتی و دفترچه راهنمای محصول
شماره موتور ساعت در دفترچه راهنمای آن ذکر شده مطابقت دادن آن با آنچه روی ساعت شما نوشته شده کمک می‌کند اصالت محصول را تشخیص دهید. همه محصولات سیکو کارت گارانتی دارند و با ارائه آن در هر کدام از نمایندگی‌های این برند می‌توانید از خدمات پس از فروش محصول استفاده کنید. دفترچه‌های راهنمای کپی و نبود کارت گارانتی یک زنگ هشدار است که به شما نشان می‌دهد با یک ساعت تقلبی بی‌کیفیت و فاقد خدمات پس از فروش مواجه هستید.

گارانتی اغلب محصولات ۲ سال است و در این مدت خاصیت ضد آب و ضد ضربه ساعت مشمول گارانتی می‌شود. اگر فرد کلیه موارد درج شده در دفترچه راهنمای محصول را رعایت کند گارانتی محصول تا پایان اعتبار حفظ شده و فرد می‌تواند از خدمات آن استفاده کند.
خرابی‌های ناشی از بی‌دقتی و استفاده نادرست از ساعت مچی مشمول گارانتی نمی‌شود اما قطعات ساعت سیکو به راحتی در بازار یافت می‌شود و شما می‌توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

۵. زیبای و ظرافت نکته جدی و ساده
محصولات سیکو با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود و به همین دلیل ظرافت و زیبایی زیادی دارند. اگر روی بدنه ساعت یا بند آن نشانه‌های بی‌دقتی در ساخت یا مشکلات ظاهری دیده شود حتما با محصول تقلبی مواجه هستید. تیم کنترل کیفیت محصولات سیکو هر محصول را قبل از عرضه به بازار بررسی می‌کنند و احتمال اشکال ظاهری در این محصولات بسیار پایین است.
کارگاه‌های ساخت ساعت تقلبی به تکنولوژی‌های ساخت این محصولات دسترسی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند جزئیاتی که در طراحی محصول بکارگرفته شده کپی کنند. این یک راه ساده تشخیص مدل اصل از تقلبی است که هر فردی حتی اگر در این حوزه کارشناس نباشد می‌تواند از آن استفاده کند. هر گونه رنگ پریدگی در ساعت‌های سیکو یا مشکلی که با چشم قابل تشخیص باشد نشان می‌دهد شما با یک ساعت تقلی مواجه هستید.

۶. قیمت گول زننده و آگاهی بخش
قیمت ساعت سیکو به دلار تقریبا در همه جای دنیا یکسان است و قیمت تقریبی هر مدل را با یک سرچ ساده می‌توان مشخص کرد. اگر ساعتی که قصد خرید آن را دارید بسیار ارزان‌تر از چیزی است که در بازار جهانی عرضه می‌شود احتمالا با یک محصول تقلبی مواجه هستید.
قیمت پایین برخی محصولات می‌تواند گول زننده باشد و بسیاری در مواجه با ساعت‌های ارزان سریع برای خرید آن تصمیم‌گیری می‌کنند در حالی که این یک علامت هشدار مهم است که به شما کمک می‌کند ساعت فیک از اصل را شناسایی کنید.

یکی از بهترین راهکارهایی که نحوه تشخیص ساعت سیکو را ساده می‌کند خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و نمایندگی‌های رسمی فروش محصولات این برند است. اگر از فروشگاه‌های شناخته شده و معتبر خرید خود را انجام دهید می‌توانید اطمینان داشته باشید که اصالت محصول از قبل بررسی شده و شما می‌توانید به فروشنده اعتماد کنید.
جهت مشاهده قیمت ساعت سیکو و استعلام اصل بودن میتوانید وارد لینک زیر شوید و شماره رفرنس رو جستجو کنید:
https://nikgallery.com/brand-57/g-6/seiko.html

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا