بازی

درآمد باکس آفیس جهانی یونیورسال در ۲۰۲۲ از مرز سه میلیارد دلار گذشت

درآمد باکس آفیس جهانی یونیورسال در ۲۰۲۲ از مرز سه میلیارد دلار گذشت

در جنگ برای بازگشت دوباره به سینماها از زمان شیوع همه‌گیری کرونا، یونیورسال اولین استودیویی است که امسال از مرز درآمد ۳ میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی عبور می‌کند و اولین استودیویی است که این کار را از سال ۲۰۱۹ تاکنون انجام می‌دهد.

Deadline گزارش کرد با وجود موفقیت فیلم‌هایی همچون Top Gun: Maverick از کمپانی پارامونت و Spider-Man: No Way Home از استودیو مارول، کمپانی یونیورسال با رسیدن فروش کلی فیلم Jurassic World: Dominion به ۹۷۴.۵ میلیون دلار (با ۶۰۱.۴ میلیون دلار در سطح بین‌المللی و ۳۷۳.۱ میلیون دلار در داخل آمریکا)، توانست به این رکورد جدید دست پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Parallel Mothers – از گورها و گهواره‌هاکارمای تاریخی
نقد فیلم Parallel Mothers – از گورها و گهواره‌ها

در حال حاضر، تنها عناوین دیگری که در سال ۲۰۲۲ توانسته‌اند بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار در سطح بین‌المللی کسب کنند، Doctor Strange in the Multiverse of Madness، The Batman و Top Gun: Maverick هستند. در کنار قسمت جدید پارک ژوراسیک، انیمیشن Minions: The Rise of Gru نیز در سطح جهانی ۷۹۰.۴ میلیون دلار فروخته که به کمپانی کمک شایانی کرده است.

یونیورسال همچنین جدیدترین فیلم جوردن پیل را امسال اکران کرده که طرفداران این کارگردان و ژانر وحشت را به سینماها آورد. این کمپانی امسال به طور دائم فیلم‌های مختلفی را اکران کرده است.

یونیورسال

علاوه بر Nope، Jurassic World: Dominion و Minions: The Rise of Gru، این شرکت همچنین فیلم The Black Phone اثر اسکات دریکسون با بازی ایتن هاوک را عرضه کرد که ۱۵۲.۷ میلیون دلار در سطح جهانی فروخت. آن‌ها همچنین انیمیشن The Bad Guys از دریم‌ورکس را اکران کردند که در مجموع ۲۴۶.۸ میلیون دلار فروش کرد.

البته در پایان باید گفت اینطور نیست که دیگر توزیع‌کنندگان صدمه زیادی دیدند یا خیلی عقب باشند. آن‌ها موفقیت‌های خود را با کسب درآمدهای هنگفت داشته‌اند، اما با مجموعه بزرگ‌تری از فیلم‌های جدید و درآمد صدها میلیون دلاری با هر اکران جهانی، در حال حاضر همه چیز به نفع یونیورسال تمام شده است.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Birds Of Paradise – دنیای بی‌رحم بالرین‌هاوسواس نابودگرِ بهترین‌ بودن
نقد فیلم Birds Of Paradise – دنیای بی‌رحم بالرین‌ها


گیمر واقعی کیه؟

تماشا از یوتیوب ویجی لاگ پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا