رمز ارز

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم کلاسیک پس از یک رشد قیمتی 25 درصدی، سیگنال‌های احتیاطی ارسال می‌کند.
طبق داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، اتریوم کلاسیک هفته بسیار قدرتمندی را پشت سر گذاشت و قیمت آن حدود 28 درصد افزایش یافت. این امر باعث شد که اتریوم کلاسیک به یکی از ارزهای دیجیتال با عملکرد برتر تبدیل شود. در این بین، ارز LDO با افزایش قیمت 55 درصدی و ارز SOL با افزایش قیمت 35 درصدی در هفته گذشته، در کنار اتریوم کلاسیک در لیست ارزهای با عملکرد برتر قرار گرفته‌اند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

آیا یک اصلاح قیمتی در انتظار اتریوم کلاسیک است؟

در بررسی چارت روزانه اتریوم کلاسیک، متوجه می‌شویم که امکان تغییر روند بسیار قریب‌الوقوع است؛ زیرا این ارز دیجیتال در منطقه اشباع خرید قرار گرفته است.
ابتدا اندیکاتور شاخص جریان پول (MFI) را بررسی می‌کنیم که در زمان نگارش این تحلیل، به عدد 88 رسیده است. در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز عدد 63.79 ثابت شده است. تمام این موارد نشانگر اشباع خرید است.
در این مرحله، خریداران دچار فرسودگی و بی‌انگیزگی می‌شوند؛ زیرا تقاضای جدیدی برای رمزارز وجود نخواهد داشت و خریداران قادر به حفظ افزایش تقاضا در بازار نیستند و همین موضوع، موجب خواهد شد تا خرس‌های بازار، شروع به کاهش قیمت ارز دیجیتال کنند.
علاوه بر این موارد، اندیکاتور باندهای بولینگر برای رمزارز ETC هم نشان می‌دهد که این ارز بسیار پرنوسان بوده است. در حال حاضر با اینکه قیمت، باند بالایی این اندیکاتور را شکسته و نشانه ادامه روند صعودی است، ولی نوسانات شدید این ارز باعث شده تا فاصله باند بالایی تا باند میانی بسیار زیاد شود که احتمال اصلاح قیمت را تشدید می‌کند.
زمانی که قیمت یک ارز بسیار پرنوسان است، تغییرات قیمتی در یک دوره کوتاه بسیار محتمل است. به همین دلیل، توصیه به خرید یا نگهداری این ارزها اصلا جایز نیست.
جالب است که بررسی اندیکاتور شاخص میانگین جهت‌گیری (ADX)، خط زرد، قدرت خریداران را به شدت بالا نشان می‌دهد که ممکن است فروشندگان را در کوتاه مدت ناامید کند.
همانطور که می‌بینیم، در این اندیکاتور، خط زرد در بالای دو خط سبز و قرمز قرار گرفته است و خط سبز (قدرت خریداران) نیز خط قرمز (قدرت فروشندگان) را رو به بالا قطع کرده است که تمام این‌ها نشانگر قدرت بالای خریداران است.
به هرحال با انجام تمام بررسی‌های انجام شده، احتیاط در خرید و نگهداری این ارز توصیه می‌شود.
علی‌رغم افزایش قیمت ETC در هفته گذشته، شاخص وزنی احساسات، منفی بوده است. این بدین معناست که سرمایه‌گذاران دچار احساسات منفی هستند و یک شاخص وزنی احساسات اغلب مقدمه‌ای بر کاهش قیمت خواهد بود.

منبع

ای‌ام‌بی‌کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا