بازی

فیلم Ghost Of Tsushima کاملا ژاپنی خواهد بود

فیلم Ghost Of Tsushima کاملا ژاپنی خواهد بود

چاد استاهلسکی، کارگردان John Wick: Chapter 4، در مصاحبه‌ای اختصاصی با Collider اعلام کرد که قصد دارد اقتباس سینمایی Ghost of Tsushima را به طور کامل به زبان ژاپنی بسازد.

Ghost of Tsushima با الهام از مجموعه آثار فیلمساز افسانه‌ای آکیرا کوروساوا، در سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و از آن زمان به یکی از تحسین‌ برانگیزترین و پرفروش‌ترین عناوین این کنسول تبدیل شده و بیش از ۹ میلیون نسخه در عرض دو سال فروخته است.

مطلب پیشنهادی:چگونه فیلم‌های بتمن را به ترتیب تماشا کنیم؟سیر فیلم‌های شوالیه تاریکی
چگونه فیلم‌های بتمن را به ترتیب تماشا کنیم؟

برای تجربه این اثر، گزینه‌ای برای انتخاب گویش ژاپنی (با زیرنویس انگلیسی) ارائه می‌شد تا طرفداران تجربه عمیق‌تری را هنگام روایت داستان داشته باشند. ساخت اقتباس سینمایی گوست آف سوشیما با کارگردانی استاهلسکی اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام شد که باعث هیجان طرفداران این بازی ویدیویی شد.

این کارگردان در جریان تور مطبوعاتی فیلم Day Shift با استیو واینتراب صحبت کرد و مدعی شد که او نیز مانند بسیاری از طرفداران برای اقتباس Ghost of Tsushima به شدت هیجان‌زده است.

سوشیما اثری فانتزی است که با احترام به آکیرا کوروساوا که بین پنج فرد بزرگ و تاثیرگذار سینما در زندگی من قرار دارد، ساخته شده است. داستان آن روایت‌گر همان ماجرای معمولِ خیر در برابر شر است، تماشای این که یک نفر روی دنیا تاثیر می‌گذارد و یا برعکس، دنیا روی اون اثر گذاشته و دچار تغییر او می‌شود.

من فکر می‌کنم اگر این کار را به درستی انجام دهیم، با عنوانی خیره‌کننده مواجه خواهیم شد. این یک داستان شخصیت‌محور است و از همین رو، فرصتی برای اکشن و نمایی عالی دارد. صادقانه بگویم، ما باید سعی کنیم این کار را درست انجام دهیم، چرا که با اثری ژاپنی در مورد حمله مغول‌ها به جزیره سوشیما مواجه هستیم. در نتیجه فیلم باید با بازیگران و زبان ژاپنی ساخته شود. خوشبختانه سونی در این زمینه از ما حمایت می‌کند.

من از ۱۶ سالگی به ژاپن سفر می‌کردم و عاشق این کشور، مردم و زبانش هستم. سعی می‌کنم از نظر فرهنگی ذهنیتم را تغییر دهم تا فیلم را به شیوه‌ای جالب بسازم که مخاطب غربی را مجذوب خود کند.

Ghost Of Tsushima

در حالی که Parasite و Squid Game ثابت کردند اگر اثری جذاب باشد، آمریکایی‌ها زیرنویس‌ها را خواهند خواند، اما از نظر آماری، آثار با زیرنویس در گیشه با مشکل مواجه می‌شوند. استاهلسکی این را می‌داند و توضیح می‌دهد که چرا فکر می‌کند می‌توانند با Ghost of Tsushima این کار را انجام دهند:

من خیلی به این مسئله فکر کردم. اگر به دفتر من در ساحل منهتن بیایید، روی تمام دیوارها و راهروها، قاب‌هایی از بهترین فیلم‌های دوران صامت سینما دارم، از آثار فتی آربوکل و باستر کیتون گرفته تا چارلی چاپلین. معتقدم که جکی چان به این دلیل موفق بود که مجبور نبودید کانتونی یا ماندارین صحبت کنید تا متوجه او بشوید، تنها کافی بود برای درک او به چهره‌اش نگاه کنید.

راهی برای هدایت بازیگران وجود دارد. به شکلی که تنها با نگاه بازیگر بتوان منظور و هدف او را درک کرد. برای انجام چنین کاری، راه و روش‌های متعددی وجود دارد. در نتیجه من تصمیم دارم کاری کنم که حتی اگر صدای فیلم را قطع کنید باز هم متوجه داستان بشوید.

سونی هنوز جزئیات بیشتری از اقتباس فیلم Ghost of Tsushima فاش نکرده و خبری از تیم بازیگری یا تاریخ اکران آن منتشر نشده است.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم مجبوریم – زنان غریبیک روایت خاکستری از یک داستان دقیق و دغدغه‌مند
نقد فیلم مجبوریم – زنان غریب


چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشه

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا