رمز ارز

به‌روزرسانی بزرگ اتریوم، یک شمشیر دولبه؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مارک کیوبن، سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف آمریکایی، معتقد است که انتقال اتریوم از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) می‌تواند یک شمشیر دولبه باشد. به نظر او، هیجان سرمایه‌گذاران پیرامون این به‌روزرسانی، می‌تواند از موارد استفاده واقعی ادغام (Merge) پیشی بگیرد و یک رویداد «فروش خبر» را ایجاد کند.
الگوریتم اجماع شبکه اتریوم قرار است اواخر امسال از PoW به PoS تغییر کند. سرمایه‌گذاران زیادی امیدوارند که در اثر این به‌روزرسانی، قیمت رمزارز ETH افزایش یابد. کیوبن نیز نسبت به این انتقال خوش‌بین است. اوایل امسال، او گفته بود که این به‌روزرسانی می‌تواند مصرف انرژی اتریوم را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و ETH را به یک دارایی ضدتورمی تبدیل کند.
با این حال، او در اظهارات اخیرش هشدار داده که این فرآیند می‌تواند یک رویداد «شایعه را بخر، خبر را بفروش» ایجاد کند. در چنین مواردی، قیمت دارایی قبل از یک حرکت بسیار موردانتظار، به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، اما در ادامه روند صعودی شکست خورده و حتی پس از تکمیل آن، سقوط می‌کند.
رالی صعودی دوج کوین در سال گذشته را می‌توان یک مثال از این شرایط در نظر گرفت.
کیوبن در اظهارات اخیر خود، همچنین در مورد متاورس و محبوبیت روزافزون آن صحبت کرده است. از نظر او، خرید املاک و مستغلات در دنیای واقعیت مجازی، احمقانه‌ترین کاری است که یک فرد می‌تواند انجام دهد؛ چون حجم نامحدودی از زمین وجود دارد که مردم می‌توانند ایجاد کنند و به سرمایه‌گذاران بی‌تجربه بفروشند.

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا