بازی

سامسونگ یا شیائومی؟ کدام برند گوشی بهتر است؟

سامسونگ یا شیائومی؟ کدام برند گوشی بهتر است؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سامسونگ سال‌های طولانی یکی از اصلی‌ترین رهبران بازار محصولات الکترونیک بوده است. طی دهه‌ی اخیر نیز این کمپانی به طور قابل توجهی توسعه یافته و بیش از آن که با دیگران رقابت کند، با ارائه محصولات پیشگام، رقابت می‌آفریند.

 اما وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید، معادلات به هم می‌ریزد. در سال‌های ابتدایی عمر اسمارت‌فون‌ها رقابت اصلی بین سامسونگ و اپل بود. با گذر زمان کمپانی‌های نوپایی مانند شیائومی نیز به بازار وارد شدند و طرفداران خود را پیدا کردند. تاثیر برند گوشی سامسونگ بر پیشرفت و ارتقای کیفیت تلفن‌های همراه انکارناپذیر است، اما شیائومی نیز با ارائه مدل‌های بسیار متنوع، شرایطی را فراهم کرده است تا گروه‌های مختلف جامعه به این محصولات کاربردی دسترسی داشته باشند. امروزه بازار گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی آن‌ها بیش از هر چیز عرصه رقابت دو ابرکمپانی سامسونگ و شیائومی است.

سری Redmi  شیائومی به طور ویژه برای مصرف‌کنندگانی عرضه شده‌اند که از نظر اقتصادی سطح پایین‌ترند. میان‌رده‌های محبوب این کمپانی با وجود قیمت مناسب از جدیدترین ویژگی‌ها و عملکردهای به‌روز برخوردار بودند و نتایج رضایت‌بخشی را رقم زدند. اما در سمت مقابل، سامسونگ هنوز قصد تسلیم شدن ندارد.

احتمالا شما نیز بارها با این سوال کلیدی مواجه شده‌اید: سامسونگ یا شیائومی؟ کدامیک را بخریم؟ برای درک بهتر تفاوت‌ها، در ادامه ویژگی‌های کلی دو محصول پرطرفدار از هر دو کمپانی را مقایسه کرده‌ایم که قیمت تقریبا یکسانی دارند. با ما همراه باشید.

مقایسه برند گوشی سامسونگ با شیائومی

طراحی

رقابت گوشی شیائومی و سامسونگ بیشتر بر روی طراحی ساده و کاربردی، و در عین حال پیشرفته و جذاب متمرکز شده است. سامسونگ سعی دارد با اضافه کردن لمس زاویه‌دار و رنگ‌ و لعاب‌های هیجان‌انگیز به گوشی‌های قدیمی‌تر خود، ظاهر کلی آن‌ها را به محصولات سطح یک نزدیک کند. در حالی که شیائومی توجه بیشتری را به استفاده از رنگ‌های ساده و جذاب، و طراحی‌های صیقلی و شیک اختصاص داده است.

به عنوان مثال گوشی Xiaomi Mi 10 5G در رنگ‌های کلاسیکی مثل سبز مرجانی و قهوه‌ای روشن عرضه می‌شود. در حالی که سامسونگ Galaxy S20 را به رنگ‌های سرزنده‌تری مثل آبی آسمانی، صورتی روشن و خاکستری روانه بازار کرده است.

 نرم‌افزار

هر دو برند سامسونگ و شیائومی، رابط‌های کاربری سفارشی‌شده خود را روی اندروید گوگل ایجاد کرده‌اند. اندازه صفحه نمایش آن‌ها نیز معمولا از ۶ اینچ فراتر می‌رود که انتخابی معقول و رضایت‌بخش است.

هرچند گوشی‌های مختلف سیستم نرم‌افزاری متفاوتی دارند، اما محصولات هر دو کمپانی دست کم از اندروید Pie 9 پشتیبانی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت کارکردن با تلفن‌های باکیفیت هر دو برند سامسونگ و شیائومی راحت و بی‌دردسر است. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزاری دو محصول پرطرفدار از این برندها را برایتان مقایسه کرده‌ایم.

شیائومی Mi 10 5G دو سیم کارته (نانو)

  • اندروید 10  با رابط کاربری MIUI 11 
  • صفحه نمایش Super AMOLED با وضوح 6.67 اینچی، Full HD+ (1080×2340 پیکسل)
  • تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 (هفت نانومتر پلاس)
  • رم 8 گیگابایت
شیائومی Mi 10 5G دو سیم کارته (نانو)

سامسونگ Galaxy S20 دو سیم کارته (هیبریدی)

  • اندروید 10 با رابط کاربری One UI
  • صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X Infinity-O با وضوح 6.2 اینچی، QHD+ (1440×3200 پیکسل)
  • تراشه Samsung Exynos 990
  • رم 8 گیگابایت

عملکرد

با گسترش فضای مجازی، امکانات دوربین به یکی از ویژگی‌هایی تبدیل شد که در انتخاب گوشی هوشمند حرف اول را می‌زند. دوربین‌های سامسونگ و شیائومی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند اما به عقیده بسیاری از کارشناسان کفه کمپانی چینی Xiaomi کمی از سامسونگ سنگین‌تر است. به عنوان مثال در ساختار Xiaomi Mi 10 5G دوربین جلوی ۲۰ مگاپیکسلی به کار رفته اما دوربین جلوی Galaxy S20 سامسونگ، ۱۰ مگاپیکسلی است.

  • دوربین پشتی Mi 10 5G از چهار لنز تشکیل شده است: لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگاپیکسلی.
  • دوربین پشتی Samsung Galaxy S20 نیز شامل دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی است.
  • هر دو اسمارت‌فون از قابلیت فیلمبرداری با وضوح 8K برخوردارند.

Mi 10 5G با دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی ارائه می‌شود اما فضای ذخیره‌سازی آن‌ها قابلیت ارتقا ندارند. در مقابل Galaxy S20 سامسونگ با ظرفیت 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد که با پشتیبانی از کارت microSD، می‌تواند تا 1 ترابایت افزایش یابد.

بیشتر گوشی‌های هوشمند شیائومی از اینترنت 5G، 4G LTE و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این محصولات می‌توانیم بلوتوث v5.1، NFC و GPS/A-GPS را نام ببریم.

اکثر محصولات جدید سامسونگ نیز به همین ترتیب قابلیت استفاده از اینترنتWi-Fi 6 و 4G LTE را ارائه می‌دهند. بلوتوث آن‌ها v5.0 است و  NFC و پورت Type C در ساختارشان به کار رفته است. اما بعضی از تلفن‌های این کمپانی هنوز از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کنند.

 باتری

هر دو برند مجموعه‌ای از باتری‌ها با مدل‌های مختلف را در محصولات خود به کار می‌برند. برخی از آن‌ها 3000 میلی‌آمپرساعتی و برخی 5000 میلی‌آمپرساعتی یا بیشترند.

به عنوان مثال Mi 10 5G یک باتری 4780 میلی‌آمپرساعتی دارد که از شارژ سیمی 30 واتی و شارژ از راه‌ دور 30 و 10 واتی پشتیبانی می‌کند‌. در مقابل، Galaxy S20 با باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع 25 واتی، شارژ سریع بی‌سیم 2.0 و شارژ از راه دور پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

برندهای سامسونگ و شیائومی هربار مدل‌های جدید، متنوع، و هیجان‌انگیزی را به بازار عرضه می‌کنند که به رقابت میان آن‌ها بیشتر دامن می‌زند. تلفن‌های شیائومی از لحاظ سخت‌افزاری قدرتمند هستند و سامسونگ در زمینه پردازنده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بهتر است برای انتخاب نهایی، توقعاتتان از خرید گوشی هوشمند، نوع استفاده، سلیقه و توان مالی خود را در نظر بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا