بازی

فروش ‌پلی استیشن ۵ در بریتانیا از ایکس باکس سری ایکس/اس پیشی گرفت

فروش ‌پلی استیشن ۵ در بریتانیا از ایکس باکس سری ایکس/اس پیشی گرفت

فروش کنسول پلی استیشن ۵ در ماه جولای در بریتانیا از ایکس باکس سری ایکس/اس پیشی گرفت و مشخص شد که نیمی از فروش این دستگاه‌ها، یک نسخه از Horizon Forbidden West را همراه خود داشتند.

باندل رسمی سونی در این منطقه بسیار محبوب بوده، به طوری که ۵۰ درصد از فروش تمام PS5های فروخته شده در سه ماه گذشته شامل آخرین ماجراجویی Aloy می‌شدند که به طور معمول، گزینه گران‌تری نسبت به کنسول پلی استیشن ۵ معمولی بوده است.

مطلب پیشنهادی:باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟توبی، اندرو، تام یا یک چهره کاملاً جدید؟
باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟

اطلاعات جدید توسط GamesIndustry.biz به دست آمده که می‌گوید در حال حاضر موفقیت کنسول پلی استیشن ۵ در بریتانیا را می‌توان مستقیماً به باندل Horizon Forbidden West نسبت داد.

در حالی که اخیرا موجودی این باندل چندان زیاد نبوده، خرده‌فروشان شروع به ساخت باندل‌های اختصاصی خود کرده‌اند که در آن به سادگی یک نسخه از بازی را با دستگاه اصلی با قیمتی بالاتر ارائه می‌دهند.

این امر به حفظ بازی Horizon Forbidden West در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا که خریدهای فیزیکی را پوشش می‌دهد نیز کمک کرده است. این بازی طی سه هفته گذشته دو بار پرفروش‌ترین عنوان در این منطقه بوده و از زمان انتشار تاکنون شش بار در صدر قرار گرفته است. باندل رسمی که با وجود کد دیجیتال به عنوان یک نسخه فیزیکی در آمار محاسبه می‌شود، سهم زیادی در این موفقیت داشته است.

در ادامه باید گفت که براساس اطلاعات جدید، PS5 از ایکس باکس سری ایکس/اس در بریتانیا پیشی گرفته و پس از نینتندو سوییچ به دومین کنسول محبوب این کشور در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است.

پلی استیشن

این در حالی است که فروش کنسول‌ها در ماه جولای نسبت به ماه قبل کمتر شده و فروش پلی استیشن ۵ نیز چهارده درصد کاهش یافته بود. کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت همچنان به دلیل کمبود موجودی فروش چندان بالایی ندارند، موردی که از زمان عرضه در نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون هر دو دستگاه را آزار می‌دهد.

به طور کلی، طبق اطلاعات GI.biz، نزدیک به ۱۰۴ هزار کنسول بازی در ماه گذشته در بریتانیا فروخته شد که نشان‌دهنده کاهش ۱۶ درصدی نسبت به ماه قبل است.

از نظر فروش نرم‌افزاری، بازی F1 22 به عنوان پرفروش ترین بازی ماه گذشته در صدر قرار گرفت، در حالی که فروش کلی بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی در ماه گذشته به ۱.۷۹ میلیون در سراسر بریتانیا رسید که کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Psychonauts 2 – بزرگ‌مرد کوچکمامور راز پوتین، این بار با ماموریت بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند
بررسی بازی Psychonauts 2 – بزرگ‌مرد کوچک


lastech سینما: کلیشه‌های سینما و سریال‌ها که روی اعصاب هستند!

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا