بازی

انحصاری شدن Call of Duty برای مایکروسافت سودآور نخواهد بود

انحصاری شدن Call of Duty برای مایکروسافت سودآور نخواهد بود

مایکروسافت به تازگی بار دیگر ادعای خود را تکرار کرده که در صورت تصاحب موفق اکتیویژن بلیزارد، قصد ندارد سری Call of Duty را به صورت انحصاری برای ایکس باکس بسازد.

مایکروسافت در سندی که به شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل (CADE) ارسال شده و در مورد خرید پیشنهادی بحث می‌کند، ادعا کرده که هرگونه نگرانی مبنی بر اینکه Call of Duty دیگر در پلی‌ استیشن ظاهر نمی‌شود، بی‌اساس است زیرا این اتفاق برای مایکروسافت سودآور نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی:تیم lastech: بازی‌هایی که از حافظه پاکشون می‌کنیم تا دوباره تجربه‌شون کنیماز شدو آو د کلوسوس تا واکینگ دد
تیم lastech: بازی‌هایی که از حافظه پاکشون می‌کنیم تا دوباره تجربه‌شون کنیم

مایکروسافت می‌گوید:

صرف نظر از انتقاد غیرقابل تعجب سونی از انحصار محتوا با این وجود که کل استراتژی پلی استیشن در طول سال‌ها بر انحصار محتوا متمرکز بوده، حفظ بازی‌های اکتیویژن بلیزارد با توزیع نکردن آن‌ها در فروشگاه کنسول‌های رقیب برای مایکروسافت سودآور نخواهد بود.

چنین استراتژی‌ای تنها در صورتی سودآور خواهد بود که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد بتوانند تعداد زیادی از گیمرها را به اکوسیستم کنسول ایکس‌ باکس جذب کنند و مایکروسافت بتواند درآمد کافی از فروش بازی‌ها برای جبران ضررهای ناشی از عدم توزیع چنین عناوینی روی کنسول‌های رقیب را به دست آورد.

مایکروسافت در ادامه ادعا می‌کند که حتی اگر ساخت انحصاری Call of Duty برای ایکس باکس سودآور باشد، اجرای آن تا حدی به دلیل رقابت شدید در بازار انتشار بازی، هیچ تاثیر رقابتی مفیدی را بهمراه ندارد.

Call of Duty

سونی در اولین پاسخ خود به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت که در دی ماه سال گذشته منتشر شد، گفت انتظار دارد بازی‌های Call of Duty به دلیل «توافق‌های قراردادی» مولتی‌پلتفرم باقی بمانند.

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت نیز متعاقباً تصمیم خود را برای حفظ سری بازی‌های کال آف دیوتی روی پلتفرم‌ های پلی‌استیشن پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد تأیید کرد. با این حال، بعداً ادعا شد که اکتیویژن بلیزارد به صورت قراردادی متعهد شده که تنها سه بازی بعدی سری را برای کنسول‌های پلی‌ استیشن منتشر کند، از جمله Modern Warfare 2 که امسال منتشر می‌شود.

سری Call of Duty همواره جزو محبوب‌ترین بازی‌های پلی استیشن بوده است. طبق آمار NPD، سال گذشته Vanguard در رتبه اول و Black Ops Cold War در رتبه سوم پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌ استیشن در ایالات متحده قرار داشتند.

مطلب پیشنهادی:بهترین سلاح‌های Call of Duty Mobile تا فصل اول سال ۲۰۲۲معرفی ۵ قاتل سریالی!
بهترین سلاح‌های Call of Duty Mobile تا فصل اول سال ۲۰۲۲


lastech سینما: کلیشه‌های سینما و سریال‌ها که روی اعصاب هستند!

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا