رمز ارز

ایده جدید خالق اتریوم طرفدار ندارد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اخیراً به دلیل فرآیند توسعه Merge و به‌روزرسانی اتریوم، اخبار بیشتری را به خود اختصاص داده است. این برنامه‌نویس اخیراً ایده آدرس مخفیانه برای توکن‌های ERC721 را ارائه کرده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که این ایده با نظر اکثریت طرفداران کریپتو همسو نیست.
ویتالیک بوترین در توییتر پیشنهادی را که در پلتفرم تحقیقاتی اتریوم، ethersear.ch ارائه کرده بود، فاش کرد. هدف این ایده این است که تراکنش‌های شامل انتقال ERC721 از فرستنده به گیرنده خصوصی شود. ERC721، استانداردی برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.
بوترین این پیشنهاد را رویکردی برای افزودن مقدار قابل توجهی از حریم خصوصی به اکوسیستم NFT نامید. در اصل، این مفهوم این امکان را برای یک مالک NFT فراهم می‌کند تا آن را به فرد دیگری ارسال کند، بدون اینکه شخص دیگری بداند مالک جدید کیست. در حالی که این ایده وعده حفظ حریم خصوصی را می‌دهد، برخی از حامیان ارزهای دیجیتال این واقعیت را برجسته کردند که این موضوع، شفافیت را کاهش می‌دهد.
یکی از مهم‌ترین مزایای بلاکچین، شفافیتی است که در هنگام انجام تراکنش‌ها فراهم می‌کند. در واقع، ویژگی‌های شفافیت و تغییرناپذیری فناوری بلاکچین بود که سرمایه‌گذاران را به این فضا جذب کرد. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که ایده بوترین می‌تواند منجر به افزایش نرخ فعالیت‌های مجرمانه در فضای ارزهای دیجیتال شود. آن‌ها از پول‌شویی و فرار مالیاتی به عنوان فرصت‌های سوءاستفاده این ایده یاد کردند.
رویکرد پیشنهادی بوترین برای مبادلات در کشورهای مختلف غیرقابل قبول است؛ زیرا برخی از سازمان‌های اجرای قانون در برخی کشورها می‌خواهند قابلیت این را داشته باشند که تراکنش‌های افراد را ردیابی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا