بازی

جیمز کامرون شایعه قدیمی درباره فیلم Aliens را تایید کرد

جیمز کامرون شایعه قدیمی درباره فیلم Aliens را تایید کرد

جیمز کامرون این روزها حسابی مشغول تبلیغ فیلم جدید آواتار، Avatar: The Way of Water، است که تاکنون عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و توانسته مجموعا ۸۵۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. این کارگردان و تهیه‌کننده باسابقه اخیرا در مصاحبه‌ای یک شایعه قدیمی و جنجالی در رابطه با ساخت فیلم Aliens (سال ۱۹۸۶) را بالاخره به تایید رسانده که در نوع خود جالب توجه است.

در آن زمان کامرون به‌خاطر نخستین فیلم Terminator‌ حسابی مورد تحسین منتقدان و مخاطبان بود. همان موقع او می‌خواست ایده ساخت یک دنباله برای فیلم ترسناک و علمی‌تخیلی «بیگانه» به کارگردانی ریدلی اسکات را با تهیه‌کنندگان استودیو فاکس قرن بیستم مطرح کند.

مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنندنگاهی به ژانری که الهام‌بخش یک قرن سینما بوده است
۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنند

در صورت موفقیت Aliens، کامرون شاید هیچ تحسینی دریافت نمی‌کرد و در عوض اگر به موفقیت نمی‌رسید، احتمالا همه او را مقصر اصلی می‌دانستند. با تمام این اوصاف، جیمز کامرون با اعتماد به‌نفس هرچه تمام‌تر واژه Alien را روی کاغذ نوشته و سپس حرف S را شبیه به علامت دلار ($) به آن اضافه کرد تا نشان دهد «Aliens» قطعا پولساز و موفق خواهد بود!

مجله امپایر به عنوان بخشی از مقاله جدید خود با جیمز کامرون نشستی داشت و سوالاتی از او پرسید که در واقع همکاران مشهور وی نظیر گیرمو دل تورو، رایان جانسون، هریسون فورد و ادگار رایت مطرح کرده بودند.

فیلم Aliens

سوال درباره شایعه قدیمی فیلم Aliens‌ نیز که به زعم خیلی‌ها افسانه‌ای بیش نبود، توسط رایت مطرح گردید و کامرون در پاسخ به آن گفت:

من با یکی از تهیه‌کنندگان بزرگ آن دوره ناهار می‌خوردم که به من گفت: «این پروژه هیچ بردی برای تو در بر نخواهد داشت. اگر فیلم خوب باشد، همه از ریدلی اسکات تجلیل خواهند کرد و اگر بد باشد، همه‌اش تقصیر توست. زندگی حرفه‌ای تو را خراب خواهد کرد.» گفتم‌: «بله، اما… این پروژه را دوست دارم.» شاید یک طرفدار احمق با تفکرات کودکانه بودم اما خیلی واضح آن را در ذهنم می‌دیدم و باید درستش می‌کردم. و بله درست است، من در ملاقات با تهیه‌کنندگان فاکس قرن بیستم فیلمنامه را به آن‌ها دادم و روی سمت سفید کاغذ، حرف S فیلم Aliens‌ را به صورت علامت دلار نوشتم. در هر حال نهایتا آن‌ها پاسخ مثبت دادند.

در پایان سرمایه‌گذاری کامرون روی Aliens جواب داد چراکه آن زمان به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین دنباله‌های تاریخ سینما تبدیل شد (کاری که او با فیلم Terminator 2: Judgment Day نیز تکرار کرد) و تقریبا ۱۰ برابر پول بودجه‌اش درآمدزایی داشت.

در اخبار مرتبط، جیمز کامرون چندی پیش به صورت علمی ثابت کرد که چرا جک نمی‌توانست در پایان تایتانیک زنده بماند.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنیدروایت حماسه با ترکیب لذت‌بخش ماجراجویی و تاریخ
بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنید


با پول استیم دک چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا