رمز ارز

ثبت سفارش واردات با رمزارز کلید خورد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایران، اولین سفارش واردات رسمی خود با استفاده از ارزهای دیجیتال را به ارزش ۱۰ میلیون دلار انجام داد. علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، روز سه‌شنبه در توییتر اعلام کرد:

این هفته، اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت. تا پایان شهریورماه، استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف، عمومیت خواهد یافت.

ایران، بیش از یک سال در حال بررسی اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه واردات بوده است. بانک مرکزی در مردادماه سال گذشته اعلام کرد که بانک‌ها و صرافی‌های دارای مجوز می‌توانند از ارزهای دیجیتال استخراج‌شده توسط استخراج‌کنندگان مجاز در ایران برای پرداخت هزینه واردات استفاده کنند.
دولت ایران استخراج ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک صنعت در سال ۲۰۱۹ تأیید و در ژانویه ۲۰۲۰، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از هزار مجوز برای عملیات استخراج ارزهای دیجیتال صادر کرد.
به گفته مقامات، برخی از ماینرهای غیرمجاز از برق خانگی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که مشکلات عمده‌ای برای صنعت برق کشور ایجاد کرده است. در سپتامبر سال گذشته، مقامات بنا به گزارش‌ها بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه ماینینگ را مصادره و نزدیک به ۶۰۰۰ مزرعه استخراج غیرقانونی رمزارز را در سراسر کشور تعطیل کردند.
در آوریل امسال، یکی از مقامات شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) گفت که دولت، قوانین جدیدی را برای افزایش مجازات برای استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال تصویب خواهد کرد.

منبع بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا