رمز ارز

ماجرای فورک جدید اتریوم چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گزارش‌ها، یک توکن جدید متعلق به یک زنجیره فورک شده از اتریوم که هنوز وجود ندارد (با نام ETHW)، پس از عرضه با قیمت ۳۰ دلار، اکنون در محدوده کمتر از ۱۰۰ دلار در چندین صرافی ارز دیجیتال معامله می‌شود.

لیست شدن توکن‌های ETHW و ETHS در صرافی‌ها

به گزارش سایت کوین تلگراف، همزمان با آماده‌سازی‌ها برای تغییر الگوریتم اجماع شبکه اتریوم از مدل اثبات کار به مدل اثبات سهام، گمانه‌زنی‌ها در مورد فورک شدن اتریوم و ایجاد یک توکن جدید به نام ETHW بیشتر شده است. توکن ETHW، دارایی اصلی زنجیره ETHPoW است – یک زنجیره جدید احتمالی که توسط ماینرهای اثبات کار اتریوم پشتیبانی می‌شود. توکن ETHS نیز نسخه اثبات سهام اتریوم خواهد بود.

در نتیجه فورک شدن احتمالی اتریوم، هر کسی که تعداد معینی از اتریوم (ETH) زنجیره اصلی را در اختیار داشته باشد، به طور خودکار مقدار معادل آن را از توکن‌های ETHW هم دریافت خواهد کرد. چنین گمانه‌زنی‌هایی باعث شده که برخی از صرافی‌ها شروع به لیست کردن ETHW کنند.

به عنوان مثال، صرافی Poloniex پشتیبانی از ETHW و همچنین ETHS را با جفت ETH، اعلام کرده است. صرافی‌های MEXC Global و Gate.io نیز توکن‌های ETHW و ETHS را در پلتفرم خود لیست کرده‌اند. همزمان، مدیرعامل صرافی OKX متعهد شده که در صورت وجود تقاضای کافی از سوی معامله‌گران، این توکن‌های جدید را لیست کند. صرافی مشتقات رمزارزی BitMEX هم قراردادهایی را برای ETHW راه‌اندازی کرده است.

توکن ETHW با چه قیمتی معامله می‌شود؟

طبق گزارش‌ها، ETHW در صرافی‌های Poloniex و MEXC Global در ۸ آگوست با قیمت حدودی ۳۰ دلار برای هر توکن عرضه شد. در همان روز، قیمت این توکن ۳۳۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۰ دلار رسید. این توکن در حال حاضر، با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار و در محدوده ۷۴ دلار معامله می‌شود که یک افت بیش از ۴۰ درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

ethereum-s-potential-forked-ethw-token
نمودار کندل یک ساعته قیمت ETHW/USD در صرافی MEXC Global.

آیا ETHPoW زنده خواهد ماند؟

زنجیره‌های فورک شده به ندرت زنده می‌مانند که عمدتاً به دلیل عدم پشتیبانی از سوی توسعه‌دهندگان، استخراج‌کنندگان و ترویج‌کنندگان است. با این وجود، در طول تاریخ رمزارزها، برخی از این پروژه‌ها هم شاهد پذیرش معقول توسط کاربران و ماینرها بوده‌اند، مانند بیت کوین کش و اتریوم کلاسیک.

لازم به ذکر است، Hongcai “Chandler” Guo، یک سرمایه‌گذار اهل سانفرانسیسکو، در نقش حامی اصلی ETHPoW ظاهر شده است. او ادعا می‌کند که تیمی متشکل از ۶۰ توسعه‌دهنده دارد که روی خلاص شدن از شر به اصطلاح «بمب سختی» اتریوم کار می‌کنند.

از سوی دیگر، ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، حامیان فورک را «چند نفر خارجی» توصیف کرده که صاحب صرافی‌های ارز دیجیتال هستند و «می‌خواهند به سرعت درآمد کسب کنند.»

او مجدداً تأکید کرد که ماینرهای اتریوم در حال حاضر یک جایگزین PoW دارند و آن، اتریوم کلاسیک است. وی خاطرنشان کرد که اتریوم کلاسیک «یک جامعه برتر و محصول برتر برای افرادی است که طرفدار اثبات کار هستند.»

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت اتریوم کلاسیک از زمان اعلام تاریخ ادغام اتریوم در ۱۴ جولای، نزدیک به ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

در همین حال، Kevin Zhou، یکی از بنیانگذاران Galois Capital، یک صندوق پوشش ریسک ارزهای دیجیتال، می‌گوید:

یک نسخه بدون بمب سختی ETHW می‌تواند ۲ تا ۱۰ درصد از ارزش بازار اتریوم را به خود اختصاص دهد.

او توضیح می‌دهد که اتریوم پس از ادغام می‌تواند به حداقل سه زنجیره تقسیم شود: ETHW بدون بمب سختی، ETHW با بمب سختی و ETHS. وی در مورد لیکوییدیشن‌های احتمالی در بازار توکن‌های فورک شده اتریوم هشدار داد، اما اذعان داشت که این توکن‌ها می‌توانند با قیمت‌های پایین‌تر زنده بمانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا