بازی

طراحی نما و باغ ویلا حرفه ای در لواسان در ده ها مدل و سبک

طراحی نما و باغ ویلا حرفه ای در لواسان در ده ها مدل و سبک

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

طراحی و ساخت نما و باغ ویلا در مناطق مختلف تهران مخصوصا لواسان که منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا محسوب می‌شود در طی سالیان اخیر افزایش پیدا کرده است. طراحی حرفه‌ای نما به دلیل اینکه یکی از اولین بخش‌هایی است که به محض دیدن یک ساختمان با آن مواجه می‌شویم و باغ ویلا در لواسان نیز به دلیل سکوت و آرامش خاصی که در این ناحیه حکمفرماست و درختان و گیاهان به همراه روستاهای بکر کل فضای آن را احاطه کرده‌اند مورد علاقه تهرانی‌هاست. در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم و در انتها بهترین شرکت طراحی و ساخت ویلا در کشور را معرفی خواهیم کرد.

طراحی نما در سبک و مدل‌های مختلف

طراحی نما به شکل حرفه‌ای تا حد زیادی روی ارزش و کیفیت ساختمان در نظر مشتریان و افراد مختلف تأثیر می‌گذارد. امروزه نه تنها طراحی حرفه‌ای نما به دلیل تأثیر بالا در ظاهر ساختمان بلکه به دلیل اینکه یک نوع سرمایه گذاری با بازدهی زیاد محسوب می‌شود اهمیت بالای پیدا کرده و پیمانکاران سعی دارند در این زمینه با شرکت‌های حرفه‌ای در طراحی نمای ساختمان همکاری داشته باشند.

نمای ساختمان هویت آن به شمار می‌رود و اولین چیزی است که به محض مشاهده یک ساختمان با آن مواجه می‌شوید بنابراین باید تصویر ذهنی خوبی برای خریداران و شهروندان ایجاد کند. شاید باورپذیر نباشد اما تا زمانی که طراحی نما به شکل حرفه‌ای انجام نشود، هیچ کس جذب ساختمان نخواهد شد و اساسا طراحی داخلی آن هیچ تأثیری در جذب خریداران نخواهد داشت.

بر همین اساس انواع طراحی نما براساس سبک به وجود آمده است تا هم با بافت و الگوی ساخت منطقه هماهنگ باشد و هم هویت مشخصی به ساختمان ببخشد. همچنین سبک نما مشخص می‌کند که میزان تزیینات و نوع طراحی و متریال مورد نیاز برای ساخت آن به چه صورت باشد.

طراحی نما کلاسیک را به داشتن ستون‌های بلند و متقارن و سنگی می‌شناسند که محبوبیت زیادی بین ایرانیان مخصوصا لاکچری نشینان منطقه لواسان پیدا کرده است. طراحی نما مدرن با طراحی ساده تا پیچیده با جزئیات نسبتا زیاد و همچنین کاربردی و به دور از تجملات شناخته شده و معروف گشته است. طراحی نما مینیمال با خطوط مستقیم، تزیینات کم، استفاده حداقلی از متریال های لوکس و برآورده کردن نیازهای اساسی نمای ساختمان شناخته شده است.

از طرفی طراحی نما براساس نوع کاربری به انواع طراحی نمای مسکونی، نمای تجاری، اداری و ویلایی تقسیم بندی می‌گردد. شرکت‌های طراحی ویلا براساس سبک ساخت، اقلیم و منطقه جغرافیایی، بودجه و درخواست یا پیشنهاد کارفرما، طراحی نما را براساس نوع متریال ساخت هم انجام می‌دهند. به عنوان مثال طراحی نما سنگی برای اکثریت مناطق مناسب است هر چند بسیار پر هزینه است. نمای آجری برای مناطق گرم و خشک بسیار مناسب است. نمای شیشه‌ای برای سبک مدرن و کسانی که طرفدار حالت پانوراما با نورگیری زیاد و پیوند با محیط و طبیعت هستند توصیه می‌شود.

شرکت طراحی و ساخت معماری ساختمان باید نسبت به اصول و ضوابط طراحی نما مسلط باشد که مهم‌ترین آنها نورپردازی حرفه‌ای، پویایی و حالت دینامیک، خوانایی، سازگاری با اقلیم، سازگاری با سازه و دکوراسیون داخلی، تناسب و توازن در خطوط افقی و عمودی هستند. قیمت طراحی نما نیز براساس نوع متریال، سبک درخواستی، نوع کاربری ساختمان، متراژ، خدمات پیشرفته و غیره تغییر می‌کند که تنها پس از بررسی طرح و تأیید آن توسط کارفرما قابل تعیین است.

اصول و ویژگی‌های طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا با هدف پیوند خوردن هر چه بیشتر محل زندگی انسان با گل، گیاهان و به طور کلی طبیعت است که همه ما از تأثیرات مثبت آن آگاهیم. طراحی باغ ویلا به شهرسازی سبز و آشتی با طبیعت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در فضاهای شهری تأکید زیادی بر روی آن شده است.

طراحی باغ ویلا با هدف به حداکثر رساندن فضای سبز و باغ به عنوان منظره اصلی نمای کلی ویلا و کاهش تراکم ساختمانی است. باغ ویلاها عموما در نواحی اطراف شهرها و حومه‌های روستایی مثل منطقه لواسان انجام می‌شود. برخی افراد تصور می‌کنند که باغ ویلا تنها با کاشتن چند گل و گیاه و درخت به دست می‌آید در صورتی که اصول و ضوابط خاص خود را دارد.

اگر با شرکت طراحی و ساخت حرفه‌ای باغ ویلا همکاری داشته باشید، طراحی باغ ویلا به افزایش سلامت جسمی – روحی، کاهش دغدغه ذهنی، بهبود محل زندگی برای رشد عالی فرزندان، دور ساختن استرس، بهره مندی از امکانات مختلف، افزایش روحیه باغبانی و گلخانه داری، کاهش استرس و اضطراب و غیره کمک زیادی خواهد کرد.

اصول طراحی باغ ویلا شامل در نظر گرفتن تناسب خوب بین مساحت کلی زمین ویلا و باغ ویلا، دقت به جهت تابش نور خورشید و طراحی باغچه و گلخانه براساس آن، در نظر گرفتن محل دقیق استخر و آبنما و کلیه فضاهای سبز، برقرار کردن راه‌های ارتباطی مناسب بین فضاهای مختلف، انتخاب نوع متریال براساس تجهیزات و امکانات موجود و فضای داخل و خارج باغ ویلا هستند.

همچنین ضوابط طراحی باغ ویلا به شکل حرفه‌ای بر روی مواردی مثل نورپردازی اصولی، قرارگیری دقیق استراحتگاه و نشیمن باغی، جایگاه اتومبیل‌های میزبان و مهمانان، در نظر گرفتن فضایی برای باربیکیو، آلاچیق، استخر و آبنما و سازه‌های آبی، محل مخصوص پرورش گیاهان و بازی کودکان، مرزبندی مشخص باغچه و جوی‌های آب تأکید زیادی دارد.

شرکت‌های حرفه‌ای و با سابقه در طراحی باغ ویلا تمامی مراحل را طبق اصول و ضوابط تعیین شده پیش می‌برند. همچنین مراحل طراحی ویلا نیز طبق برنامه ریزی مشخص و اصول سازمان مهندسی انجام می‌پذیرد که شامل انتخاب خاک، تعیین مصالح ساختمانی براساس نوع بافت و سبک انتخاب شده، انتخاب عناصر و المان‌های مختلف، تعیین جهت جغرافیایی هر یک از المان‌هاست.

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های طراحی باغ ویلا در مناطق مختلف و ییلاقی نظیر لواسان، سبک طراحی باغ ویلا مدرن براساس شاخصه‌های عملکردگرایی، سادگی، پویایی و کارآمدی است. سبک طراحی باغ ویلا کلاسیک و رومی با تأکید بر مؤلفه‌هایی مثل حفظ تقارن و نظم، جزئیات زیاد و لوکس، اکسسوری های مختلف و متناسب با نما، باغ آرایی با حس نوستالژیک انجام می‌شود. طراحی سنتی باغ ویلا هم با حفظ هر چه بیشتر طبیعت و استفاده از المان‌ها و اصول انتخابی کارفرما قابل انجام است. سبک روستیک یا روستایی هم طرح محبوب بعدی در بین سبک‌های طراحی و ساخت باغ ویلا محسوب می‌شود.

بهترین شرکت طراحی ویلا در لواسان

طراحی ویلا لواسان همراه با طراحی نما و باغ در محوطه از جمله خدمات تخصصی شرکت‌های حرفه‌ای است. منطقه ییلاقی لواسان که امروزه بهشت لاکچری نشینان از شهرهای مختلف مخصوصا تهرانی‌ها به شمار می‌رود، با ویلاسازی عمده روبرو شده است. شرکت‌های مختلفی در زمینه طراحی و ساخت ویلا لواسان فعالیت دارند اما انتخاب گزینه مناسب‌تر و شرکتی حرفه‌ای دشوار است.

اگر شما هم به دنبال شرکتی حرفه‌ای برای ویلا لواسان می‌گردید که بتواند نما و باغ ویلای حرفه‌ای، شیک و جذاب و البته اصولی را طراحی کرده و به مرحله ساخت و احداث برساند بدانید که تنها نیستید. ما به شما گروه معماری آد را پیشنهاد می‌کنیم که با سابقه‌ای درخشان و موفق در زمینه طراحی ویلا تخصصی در منطقه لواسان توانسته پروژه‌های مختلف طراحی ویلا در سبک‌های مختلف را به سرانجام برساند. برای اطلاع از هزینه طراحی نما و باغ ویلا در لواسان با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا