بازی

معرفی بهترین راه های افزایش سرعت آپلود

معرفی بهترین راه های افزایش سرعت آپلود

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فت سرعت آپلود هنگام کار یا بارگذاری اطلاعات در بستر اینترنت، به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کاربران تبدیل شده است. کاهش سرعت آپلود دلایل متفاوتی دارد که با برطرف‌کردن آن‌ها کیفیت بارگذاری داده‌ها افزایش پیدا می‌کند. در این مطلب قصد داریم کاربردی‌ترین راه های افزایش سرعت آپلود اینترنت را به شما معرفی کنیم. چنانچه برای رفع مشکلات سرعت آپلود به دنبال روشی مناسب هستید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود.

بررسی سخت‌افزار‌های مرتبط به اینترنت، برای افزایش سرعت بارگزاری اطلاعات

یکی از مهم‌ترین دلایل افت سرعت آپلود، فرسودگی یا خراب بودن تجهیزات مرتبط به اینترنت است. این تجهیزات عبارت‌اند از سیم‌کشی تلفن داخل منزل، خرابی یا فرسودگی مودم، پارگی کابل لن متصل به سیستم و خرابی آنتن مودم؛ بنابراین برای افزایش سرعت آپلود پیش از هر کاری ابتدا تجهیزات مرتبط با اینترنت را بررسی کنید. پس از شناسایی و رفع خرابی‌ها، قطعا سرعت آپلود بالا‌تری خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید اینترنت ثابت ابتدا کل سیم‌کشی تلفن منزل را به‌طور‌کامل مورد بررسی قرار دهید؛ در صورت کهنه یا خراب بودن کابل‌ها، آن‌ها را تعویض کنید.

جدا کردن دستگاه‌های اضافی از مودم

استفاده هم‌زمان چند دستگاه از مودم اینترنت، علاوه‌بر سرعت آپلود، روی سرعت دانلود نیز تأثیر‌گذار است. هر اینترنت سرعت و پهنای باند محدودی دارد و استفاده هم‌زمان از آن باعث کاهش سرعت آپلود می‌شود. در چنین شرایطی برای بهره‌مندی از سرعت آپلود بالا دو مسیر پیش رو خواهید داشت؛ مسیر اول قطع اتصال همه دستگاه‌های اضافه، مسیر دوم خرید اینتر‌نت‌ با سرعت آپلود بالا مانند اینترنت td lte. اینترنت‌های تی دی ال تی ای از سرعت آپلود بالاتری نسبت به اینترنت‌های ADSL برخوردار هستند و با اتصال چند کاربر به آن‌ها اختلال قابل‌توجهی در سرعت آپلود ایجاد نمی‌شود.

اتصال به اینترنت از طریق کابل لن، یکی از بهترین راه های بیشتر کردن سرعت آپلود

در برخی مواقع اتصال به وای‌فای برای استفاده از اینترنت بر سرعت آپلود تأثیر‌گذار است؛ زیرا در چنین حالتی اطلاعات از طریق امواج و سیگنال‌ها مخابره می‌شوند و هرگونه اختلال در این فرایند، کاهش سرعت آپلود را به همراه خواهد داشت. برای رفع این چالش پیشنهاد می‌کنیم که همواره از طریق کابل لن به مودم متصل شوید. 

برای شرکت‌های بزرگی که امکان اتصال همه کارمندان از طریق کابل لن به مودم وجود ندارد، استفاده از اینترنت پرسرعت اختصاصی چاره کار خواهد بود. خرید اینترنت با پهنای باند اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد تا با حداکثر سرعت ممکن و بدون کوچک‌ترین اختلال از اینترنت با سرعت آپلود بالا استفاده کنید؛ با‌توجه‌به این توضیحات، استفاده از پهنای باند اختصاصی را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین راه های افزایش سرعت اپلود معرفی کرد.

به‌روز‌رسانی درایور مودم؛ یکی از راه های افزایش سرعت اپلود

مودم‌ها برای فعالیت درایور مخصوص خود را دارند. شرکت‌های تولیدکننده مودم‌ها نیز برای افزایش کارای و بهره‌وری هرچه بهتر کاربران از اینترنت و مودم‌ها در بازه‌های زمانی خاص، آپدیت‌هایی را برای درایور‌ مودم فعال می‌کنند. برای افزایش سرعت آپلود اینترنت، وارد تنظیمات مودم یا روتر شوید و در صورت نیاز به آپدیت، درایور آن را به‌روز‌رسانی کنید. آپدیت درایور مودم، یکی از بهترین راه های افزایش سرعت آپلود است.

پاک کردن برنامه‌های اضافه و بدافزار‌ها از روی دستگاه 

برخی نرم‌افزار‌ها در صورت غیرفعال بودن نیز از اینترنت استفاده می‌کنند. درصورتی‌که از نرم‌افزار خاصی استفاده نمی‌کنید، آن را پاک‌کرده تا پهنای باند اینترنت شما را اشغال نکند. همچنین برخی بدافزار‌ها و ویروس‌ها به‌صورت مخفی روی دستگاه تلفن همراه یا سیستم شما نصب می‌شوند و از اینترنت برای انجام فعالیت استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند ارسال اطلاعاتی خاص از سیستم شما به سرور بدافزار یا دانلود بدافزار‌های دیگر و نصب آن‌ها روی دستگاهتان باشد. 

برای رفع این چالش پیشنهاد می‌کنیم آنتی‌ویروس قوی روی سیستم نصب کرده و برای ازبین‌بردن بدافزار‌ها از آن استفاده کنید. فرایند حذف ویروس از روی موبایل‌های تحت سیستم اندروید به افزایش سرعت آپلود اندروید کمک شایانی می‌کند.

بستن نرم‌افزار‌های اضافه، برای بهره‌مندی از سرعت آپلود بالا

استفاده هم‌زمان از چند برنامه آنلاین روی دستگاه به‌شدت بر سرعت آپلود تأثیرگذار است. هرکدام از این برنامه‌ها بخشی از پهنای باند اینترنت شما را اشغال می‌کنند؛ بنابراین اگر هنگام ارسال فایل به سرعت آپلود بالایی احتیاج دارید، ابتدا نرم‌افزار‌های اضافه را ببندید و سپس فایل‌ها را آپلود کنید. 

استفاده از برنامه افزایش سرعت آپلود

استفاده از نرم‌افزار‌های افزایش سرعت اینترنت را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین راه های افزایش سرعت اپلود اینترنت معرفی کرد. با جستجو در فضای وب می‌توانید نمونه‌های مختلفی از این برنامه‌ها را مشاهده و دانلود کنید. نرم‌افزار‌های افزایش سرعت آپلود برای سیستم‌عامل‌های مختلفی تولید می‌شوند که نمونه‌های ویندوز آن از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. نمونه اندروید آن نیز برای افزایش سرعت اپلود گوشی‌های اندرویدی کاربرد دارد. این برنامه‌ها به افزایش سرعت آپلود در واتس‌اپ نیز کمک می‌کنند.

تماس با اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت و بررسی کیفیت آن

چنانچه پس از بررسی دقیق موارد گفته‌شده همچنان سرعت آپلود اینترنت شما پایین است، با پشتیبانی شرکت اینترنت تماس بگیرید؛ زیرا امکان دارد شرکت ارائه‌دهنده اینترنت از نظر زیرساختی با مشکل روبه‌رو شده باشد. در چنین شرایطی پشتیبان شرکت راهکار‌های موردنیاز برای بهبود سرعت آپلود را به شما معرفی می‌کند. در صورت بالا نرفتن سرعت اینترنت، حتماً کارشناسی از سمت شرکت برای بررسی وضعیت خطوط و زیرساخت‌ها به محل اعزام می‌شود.

با خرید اینترنت پرسرعت از ماهان نت، خیالتان از سرعت آپلود بالا راحت باشد

در این مطلب به‌طور‌کامل بهترین راه های افزایش سرعت آپلود را معرفی کردیم. با بررسی دقیق و انجام موارد گفته شده حتماً سرعت آپلود بالاتری خواهید داشت. چنانچه به دنبال اینترنتی با سرعت آپلود بالا هستید، پیشنهاد ما خرید اینترنت پرسرعت از شرکت ماهان نت است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید اینترنت می‌توانید از طریق شماره‌تلفن ۱۵۱۴ با کارشناسان ماهان نت در ارتباط باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا