رمز ارز

هکرها با سرقت NFTها چقدر به جیب زده‌اند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نتایج تحقیقات اخیر Comparitech نشان می‌دهد که آمار مربوط به سرقت‌ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از همیشه بالاتر رفته است.
این شرکت از زمانی که استاندارد توکن غیرقابل تعویض برای اولین بار معرفی شد و اولین NFTهای سرقت‌شده را در اوایل سال ۲۰۲۰ ثبت کرد، دزدی‌های NFT را پیگیری کرده است. از آن زمان تاکنون، بیش از ۸۶٫۶ میلیون دلار توکن به سرقت رفته است. با قیمت‌های امروزی، ارزش این NFTها به بیش از ۸۹۶٫۵ میلیون دلار می‌رسد.
همچنین، افزایش قابل‌توجهی در تعداد کلی سرقت‌های NFT در سال ۲۰۲۲ قابل‌مشاهده است، از مجموع ۱۶۶ سرقت مربوط به NFTها، ۱۴ مورد در سال ۲۰۲۱ و تنها دو مورد در سال ۲۰۲۰ رخ داده است. ۱۵۰ مورد باقی‌مانده در سال ۲۰۲۲ رخ داده‌اند و ماه مارس با ۳۱ سرقت، بدترین ماه برای دارندگان NFT بوده است.
بزرگ‌ترین سرقت بر اساس مقدار، Lympo بود. در ژانویه ۲۰۲۲، شرکت Animoca Brands، حدود ۱۶۵٫۲ میلیون توکن LMT را در یک هک کیف پول نرم‌افزاری از دست داد. در آن تاریخ، ارزش این توکن‌ها ۱۸٫۷ میلیون دلار برآورد شده بود. در نوامبر ۲۰۲۱ نیز، بازی Farmers World در بلاکچین WAX مورد حمله هکرها قرار گرفت که به از دست رفتن ۱۵٫۷ میلیون دلار NFT انجامید.
با ۱۳٫۷ میلیون دلار، BAYC سومین هک بزرگ NFT را به خود اختصاص داده است. در آوریل ۲۰۲۲، حساب اینستاگرام BAYC هک شد و ده‌ها NFT از کاربران به سرقت رفت. حداقل قیمت NFTهای سرقت‌شده در زمان حمله، نزدیک به ۱۴ میلیون دلار بود.
آمارهای Comparitech فقط بر دزدی از سوی هکرها تمرکز دارد و سرقت کارکنان، کلاه‌برداری‌های فیشینگ و خطاهای شرکت‌ها را شامل نشده است.

منبع کریپتو اسلیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا